لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها در پروان و ننگرهار جان ده‌ها نفر را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در پروان و ننگرهار، تا کنون ۳۹ نفر در این دو ولایت جان باخته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

عبدالله افغان‌مل، معاون ریاست صحت عامۀ پروان روز دوشنبه ۱۵ اگست (۲۴ اسد) به خبرنگاران گفت که این سیلاب‌ها در درۀ غوربند این ولایت سرازیر شده که بر اساس آخرین معلومات،۱۷ نفر در ولسوالی سیاه‌گرد و ۱۶ نفر دیگر در ولسوالی شینواری این ولایت جان باخته اند.

آقای افغان‌مل افزود که تا کنون، بیش از ۲۲ مجروح از محل این دو ولسوالی به شفاخانه‌ها منتقل شده که در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند. او گفت که این سیلاب‌ها دو موتر نوع "فلانکوچ" را نیز با خود برده که از سرنوشت سرنشینان آن هیچ خبری نیست.

مقام‌های محلی طالبان اضافه کرده اند که در اثر این سیلاب‌ها، حدود ۱۰۰ نفر در این دو ولسوالی ناپدید شده اند، که تلاش‌ها برای پیدا کردن آنان جریان دارد.

آنان همچنان مدعی اند که دو روستا به گونۀ کامل در این سیلاب‌ها از بین رفته است. به گفتۀ آنان شاهراه کابل – بامیان در قسمت‌های درۀ غوربند به روی تردد مردم بسته شده و تلاش‌ها برای بازگشایی آن جریان دارد.

ریاست هواشناسی افغانستان دیروز از احتمال بارندگی‌های شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها، در ۲۱ ولایت این کشور خبر داده بود.

طالبان گفته اند که بسیاری ولایات شاهد بارندگی شدید بوده که در برخی آنان سیلاب سرازیر شده که افزون بر تلفات جانی، خسارات زیاد مالی را به مردم وارد کرده است.

در این حال، مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار از سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت خبر داده و گفته اند که در اثر آن، تا کنون هشت نفر به شمول چهار کودک در بخش‌هایی از شهر جلال‌آباد جان باخته اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار گفته است که این سیلاب‌ها، حدود ۶۰ منزل مسکونی را تخریب کرده است.

باشندگان این ولایات گفته اند که سرازیر شدن سیلاب‌ها خسارات هنگفتی را برای آنان وارد کرده و سیلاب‌زدگان در حال حاضر به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که روز گذشته، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان گفته بود که در اثر سیلاب‌های اخیر در بخش‌های این کشور، دست‌کم ۱۳ نفر جان باخته و شمار دیگر مجروح شده اند.

بر اساس معلومات این وزارت در نتیجۀ سیلاب‌ها در جریان یک ماه گذشته در این کشور، تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

این در حالی است که ریاست هواشناسی افغانستان بار دیگر از احتمال بارندگی شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها در دو روز آینده در بخش‌هایی این کشور خبر داده است.

به گفتۀ این ریاست احتمال سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایات، بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پنجشیر، کاپیسا، پروان، کابل، میدان وردگ، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، زابل، ارزگان و قندهار بیشتر است.

XS
SM
MD
LG