لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: از تحقیقات دولتی در مورد حمله بر جانم استقبال می‌کنم 


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان روز یکشنبه ششم نومبر (۱۵ عقرب) گفت که حکومت پیشنهاد کرده است که با ایجاد یک کمیسیون قضایی در مورد حملهٔ روز پنجشنبه بر او تحقیقات می‌کند؛ اقدامی که خان از آن استقبال کرد.

خان در یک ویدیویی که از طریق رسانه‌های اجتماعی به گونهٔ زنده از یک شفاخانه در شهر لاهور نشر می‌شد، صحبت کرد. او که در جریان اعتراضات در یک حملهٔ مسلحانه زخمی شد، در لاهور تحت معالجه قرار دارد.

صدر اعظم پیشین پاکستان تظاهراتی را به مقصد راه اندازی انتخابات قبل از وقت راه اندازی کرده بود که در نتیجهٔ حملهٔ روز پنجشنبه (سوم نومبر) مختل شد. او گفته است که این تظاهرات به روز سه شنبه دوباره آغاز خواهد شد، اما وی به دلیل زخم‌هایش در آن حضور فزیکی نخواهد داشت.

قرار است تظاهرات هفتهٔ آینده را شاه محمود قریشی، وزیر خارجهٔ پیشین پاکستان در ایالت پنجاب رهبری کند.

عمران خان که در ماه اپریل در پی رای‌گیری در پارلمان سلب صلاحیت شده و از صدرات کنار زده شد گفت که او ۱۰ تا ۱۴ روز پس از زمانی که حامیان معترضش به شهر راولپندی برسند، به آنان خواهد پیوست. اما در این جریان، همه روزه از طریق ویدیو کنفرانس با آنان صحبت خواهد کرد.

اعتراضات به رهبری خان در اواخر ماه گذشته در شهر لاهور آغاز شد اما در روز هفتم پس از حملهٔ بر وی متوقف شد.

عمران خان، شهباز شریف، صدر اعظم کنونی، رانا ثناالله وزیر داخله و فیصل نصیر یک مقام استخبارات اردوی پاکستان را به طراحی نقشهٔ ترور خود متهم کرد، اما هیچ گونه مدارکی در این خصوص ارایه نکرده است.

اردو و حکومت پاکستان این اتهامات را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG