لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در دایکندی و وارد شدن تلفات به طالبان و نظامیان افغان


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت دایکندی می‌گویند که دیشب ده‌ها جنگجوی گروه طالبان بر چندین پوسته امنیتی در ولسوالی پاتوی این ولایت حمله کردند که در نتیجه آن، به دو طرف تلفات وارد شده است.

نقیب‌الله مالستانی، آمر امنیت قوماندانی امنیه دایکندی، روز یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) به صدای امریکا گفت گه در این درگیری‌های چندین ساعته، ۱۲ جنگجوی طالبان و چهار سرباز پولیس کشته شده اند.

آقای مالستانی افزود که یک سرباز پولیس زخم برداشته است.

به گفتۀ وی جنگجویان طالبان نیمه‌های شب گذشته بر پوسته‌های امنیتی در ساحات تمزان این ولایت حمله کرده که پس از چهار ساعت درگیری عقب رانده شدند.

او همچنان گفت که در حال حاضر وضعیت در این ولسوالی به حالت عادی برگشته است.

در این حال، رحمان بلوچ، عضو شورای ولایتی دایکندی به صدای امریکا گفت که در روزهای اخیر تحرکات طالبان در ولسوالی‌های کجران، پاتو و ناومیش این ولایت افزایش یافته است.

آقای بلوچ افزود: "هرچند در یک ماه اخیر در ولسوالی پاتو، کجران و ناومیش دایکندی خیزیش مردمی برعلیه طالبان ایجاد شده و اردوی منطقه‌ای هم فعال شده، اما ناهماهنگی میان این نیروها وجود دارد."

ولسوالی پاتوی دایکندی در حدود ۲۰ کیلومتری مرکز شهر نیلی موقعیت دارد که به گفتۀ مقامات این ولسوالی از چندین هفته به این‌سو، شاهد ناامنی است.

طالبان تا اکنون در این مورد چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG