لینک های دسترسی

Breaking News

چهار نفر در گلوله‌باری افراد مسلح در ننگرهار کشته شدند – مقام‌ها


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در اثر گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس در شهر جلال‌ آباد، چهار نفر به شمول یک داکتر کشته شده اند.

دفتر رسانه‌های والی ننگرهار روز سه شنبه ۱۶ فبروری (۲۸ دلو) گفت که مهاجمان حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز در مربوطات ناحیه سوم شهر جلال‌آباد بر یک واسطۀ نظامی نوع "رنجر" گلوله‌باری کردند که در نتیجۀ آن، یک منسوب پولیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

بر اساس معلومات دفتر رسانه‌های والی ننگرهار، رویداد مشابه دیگر، نیم ساعت پس از آن در ناحیۀ چهارم شهر جلال‌آباد به وقوع پیوست که در آن، سه نفر کشته شدند.

مقام‌ها گفته اند که هدف این گلوله‌باری موتر حامل یک داکتر به نام میهن یوسفی بوده است که در این رویداد آقای یوسفی با دو همراهش جان باخته اند.

در این حال، عبدالظاهر، سخنگوی ریاست صحت عامۀ ولایت ننگرهار گفت که تا اکنون چهار جسد و دو زخمی به شفاخانه منتقل شده اند. او در مورد وضعیت صحی مجروحین این حادثه چیزی نگفت، اما تاکید کرد که آنان در حال حاضر تحت درمان قرار دارند.

مسوولیت این رویدادها را تا اکنون فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

در سلسلهٔ ترورهای هدفمند، دو روز پیش نیز یک کارمند مشرانو جرگه و یک قوماندان پولیس محلی در ولایت ننگرهار کشته شدند.

این در حالی است که از مدتی به این‌سو، انفجار ماین‌های مقناطیسی و ترورهای هدفمند بر فعالان حقوق‌بشر‌، خبرنگاران، داکتران و کارمندان دولتی در کابل و اکثر ولایات افغانستان افزایش یافته است.

مقامات حکومت افغانستان همواره گروه طالبان را مقصر این حملات عنوان کرده اند.

پیش از این مقامات امریکایی نیز گروه طالبان را متهم به انجام این حملات کرده و از این گروه خواسته بودند تا این حملات را متوقف سازند، اما گروه طالبان گفته اند که در این حملات دست ندارند.

XS
SM
MD
LG