لینک های دسترسی

Breaking News

قانونگذاران امریکایی: مذاکرات راه ختم جنگ افغانستان است


آرشیف: چهار عضو مجلس نمایندگان امریکا گفته اند که اعزام نیرو بیشتر امریکایی جنگ در افغانستان را پایان نمی دهد و بهترین گزینه، مذاکراه است
آرشیف: چهار عضو مجلس نمایندگان امریکا گفته اند که اعزام نیرو بیشتر امریکایی جنگ در افغانستان را پایان نمی دهد و بهترین گزینه، مذاکراه است

شماری از اعضای مجلس نمایندگان امریکا با اعزام قوای بیشتر امریکایی به افغانستان مخالفت ورزیده اند.

چهار عضو کانگرس ایالات متحده روز چهار شنبه با ارسال نامهء به جیم متیس، وزیر دفاع امریکا، نگرانی جدی شان را در مورد حضور نظامیان آن کشور در افغانستان، بیان کردند.

روبن گالگو، تد لیو، جان کانرز وجیمی پنیتا که همه اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده اند.

این قانونگذاران در نامه از تاخیر طولانی مدت از تاخیر در تهیه و اعلان استراتیژی حکومت دونالد ترمپ در قبال افغانستان انتقاد کرده اند. این نمایندگان همچنین گفته اند که آنان شک دارند که اعزام چند هزار نیروی اضافی به افغانستان بتواند اهداف ایالات متحده در آن کشور را به دست بیاورد.

روبن گالگو، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده از ایالت اریزونا، گفته است که حدود شش ماه از ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، سپری می شود، اما آقای ترمپ و مشاوران اش هنوز قادر نشده اند تا در مورد استراتیژی افغانستان با هم توافق کنند. به گفتۀ آقای گالگو، چنین وضعیت "غیر قابل قبول" است.

تد لیو، عضو مجلس نمایندگان از ایالت کالیفورنیا، نیز گفته است که هرگاه ایالات متحده نیرو بیشتر به افغانستان اعزام کند، اهداف سیاسی چنین اقدام باید به صورت واضح، تعریف شود.

آقای لیو در مورد گفت "مردم امریکا سزاوار یک پلان واضح و استراتیژی موفق استند—نه پرخاشگری سیاسی . رهبری نا مناسب و متناقض".

اظهارات اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده و نگرانی آنان در مورد حضور نظامی امریکا در افغانستان، در حالی مطرح می شود که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ در حال بررسی اعزام نیروی بیشتر به افغانستان است.

قبل بر این، به تاریخ نهم فبروری ۲۰۱۷، جان نکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در جلسۀ استماعیۀ سنای ایالات متحده گفت که جنگ افغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از چنین حالت، نیاز است تا چندین هزار نیروی بیشتر امریکایی به افغانستان اعزام گردد.

این چهار عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده در این نامه همچنین گفته اند بر اساس معلومات استخباراتی که از سوی مقامات امریکایی ارایه شده است، اوضاع افغانستان در سال ۲۰۱۸، بدتر خواهد شد. بنا بر این، آنان از حکومت ایالات متحده خواسته اند تا جنگ در افغانستان را از طریق سیاسی حل کند، زیرا به باور آنان "راه حل سیاسی از طریق مذاکره، بهترین گزینه برای پایان یافتن منازعه" در افغانستان است.

XS
SM
MD
LG