لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در دایکندی جان ۱۴غیرنظامی را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که انفجار ماین کنار جاده در ولایت دایکندی، جان ۱۴ غیرنظامی را گرفت و سه تن دیگر را زخمی کرد.

این انفجار حوالی ساعت ۹:۲۰ دقیقه صبح روز سه شنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان) در ساحۀ "دشت سلیمان‌آباد" ولسوالی کجران این ولایت به وقوع پویسته است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت در پیامی به خبرنگاران گفت که در میان قربانیان این انفجار، هفت زن، پنج کودک و دو مرد شامل اند.

آقای آرین افزود که تمامی مجروحین این انفجار کودکان اند که برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

او طالبان را مسوول این انفجار خواند: "این نشان‌دهندۀ دوام جنایت طالبان علیه مردم ما است. در شش ماه گذشته این گروه با انجام اعمال تروریستی، حدود ۳۵۰۰ تن از غیرنظامیان ما را شهید و مجروح کرده‌ اند."

طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند.

ولسوالی کجران دایکندی با ولسوالی چهارچینه ولایت ارزگان و باغران ولایت هلمند مرز مشترک دارد که به گفتۀ مقام‌های محلی، جنگجویان طالبان در بخش‌های این ولسوالی حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG