لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه استفاده از کلوروکین را برای درمان کروناویروس منع کرد


حکومت فرانسه فرمانی را لغو کرد که به داکتران اجازه می‌داد تا برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ دوای هایدروکسی کلوروکین را تجویز کنند.

هایدروکسی کلوروکین یکی از دواها برای درمان بیماری ملاریا است که گمان می‌رود سبب کاهش اعراض کووید۱۹ نیز می‌شود، اما تا کنون هیچ تحقیق علمی موثریت این دوا را برای بیماران کووید۱۹ ثابت نکرده است.

سازمان جهانی صحت روز دوشنبه ۲۵ می اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های ایمنی صحی، آزمایش گستردۀ دوای ملاریا به بیماران کووید۱۹ را متوقف می‌کند.

فرانسه نخستین کشوری است که روز چهارشنبه ۲۷ می (هفتم جوزا) با صدور بیانیه‌ای از سوی وزارت صحت آن کشور، مصرف کلوروکین را برای درمان کروناویروس، متوقف کرده است.

فرانسه در اواخر ماه مارچ به داکتران اجازه داد تا در شرایط خاص و تنها در داخل شفاخانه، برای درمان بیماران مبتلا به کروناویروس، در کنار سایر دواها هایدروکسی کلوروکین را نیز تجویز کنند.

ژورنال طبی بریتانیایی لنست گزارش داده است که مرگ و میر ناشی از کروناویروس در میان کسانی زیاد است که برای درمان این بیماری کلوروکین اخذ کرده اند. افزون بر این، لنست چندین عوارض جانبی دیگر کلوروکین را در بیماران کووید۱۹ برجسته کرده است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده یکی از طرفداران سرسخت مصرف کلوروکین برای درمان کووید۱۹ است و در چند ماه گذشته بر موثریت این دوا به عنوان یکی از گزینه‌های درمانی اصرار فراوان کرده است.

تا کنون هیچ دوا برای درمان و واکسین برای وقایۀ کروناویروس در دسترس بشر نیست و هم اکنون کم و بیش ۱۱۰ واکسین کووید۱۹ در مراحل مختلف آزمایشی قرار دارند.

همه‌گیری کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان چین منشا گرفت و تا صبح چهارشنبه ۲۷ می (هفتم جوزا) بیش از پنج میلیون و ۶۱۴ هزار نفر در جهان به آن مبتلا شده و افزون بر ۳۵۱ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG