لینک های دسترسی

Breaking News

دوای ضد ملاریا می‌تواند سبب مرگ بیماران کووید۱۹ شود - گزارش


بر اساس یک مطالعهٔ‌ جدید، کلوروکین، دوای ضد ملاریا خطرات مرگ را در افرادی که به کووید۱۹ مصاب شده باشند، افزایش می‌دهد.

نشریه معتبر طبی لانست که از بیش از ۹۶ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ نظارت کرده، دریافته است که تداوی با استفاده از دوای هایدروکسی‌کلوروکین یا دوا‌های مرتبط به کلوروکین باعث ضربان غیر منظم قلب می‌شود؛ عرضی که می‌تواند سبب مرگ شود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در اوایل ماه اپریل از معالجه با استفاده از دوای ضد ملاریا صحبت کرد و در اوایل هفتهٔ‌ جاری گفت که برای وقایه و جلوگیری از مبتلا شدن به کووید۱۹، کلورکین استفاده می‌کند.

اما اداره دوا و غذای ایالات متحده از استفاده دوای ضد ملاریا برای تداوی بیماران مبتلا به کووید۱۹ هشدار داده گفته است که نباید بدون آزمایش‌های متعدد طبی از آن استفاده شود.

بیش از پنج میلیون مبتلا

بر اساس تازه ترین ارقام پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده شمار مبتلایان به کووید۱۹ در سراسر جهان به پنج میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۲۸ نفر رسیده است.

به همین گونه شمار مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۳۳۸ هزار ۸۳۷ نفر رسیده است.

ایالات متحده با بیش از یک میلیون ۶۰۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۹۸ هزار مورد مرگ، در صدر کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

روسیه با داشتن نزدیک به ۳۳۶ هزار مورد ابتلا و ۳۳۸۸ مورد مرگ در دریف دوم قرار دارد.

برازیل از رهگذر قضایای مثبت ابتلا با ۳۳۱ هزار مورد در جایگاه سوم قرار دارد. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور بیش از ۳۱ هزار نفر است.

با آنهم، برتانیا با داشتن ۳۶۴۷۵ مورد مرگ، پس از ایالات متحده بیشترین رقم جان باختگان را دارد.

شمار مبتلایان در این کشور اروپایی به ۲۵۵۵۴۴ نفر رسیده است.

ایتالیا با ۳۲۶۱۶ مورد مرگ از رهگذر جان باختگان در ردیف سوم قرار دارد.

اسپانیا و فرانسه، هر کدام از جان باختن بیش از ۲۸ هزار نفر گزارش داده است.

در افغانستان در حدود ۱۰ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۲۱۶ نفر رسیده است.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

XS
SM
MD
LG