لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه با شکست پولند به دور بعدی جام جهانی فوتبال راه یافت


کیلیان مپی، بازیکن تیم فرانسه از آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ پنج گول زده است.
کیلیان مپی، بازیکن تیم فرانسه از آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ پنج گول زده است.

فرانسه مدافع لقب قهرمانی جام جهانی فوتبال، در نخستین دور حذفی جام ۲۰۲۲ قطر، ۳-۱ پولند را شکست داد و یک گام برای کسب دوباره قهرمانی نزدیکتر شد.

کنترول بازی میان دو تیم ۵۵ درصد از فرانسه و ۴۵ درصد از پولند بود. دقت پاس‌ها بین هر دو تیم تفاوت زیادی نداشت، اما آنچه تیم فرانسه را بر پولند برتری داد، "دقت ضربات توپ به سمت گول" بود که تیم فرانسه‌‌ هشت بار گول را هدف داد و پولندی‌ها تنها سه بار به انجام اینکار موفق شدند.

این رقابت در ۴۰ دقیقهٔ نخست بازی، لحظات نفسگیرکننده‌ای را به همراه داشت.

پولندی‌ها چند بار دروازهٔ فرانسه را کوبیدند، به ویژه در لحظهٔ ۳۳ بازی ضربه سهمگین مهاجم پولندی از فاصله کمتر از هشت متر، توسط دروازه بان فرانسه‌ای مهار شد و چند ثانیه بعد ضربه دیگر را مدافع فرانسه‌ای نگذاشت از خط گول عبور کند.

گول‌های فرانسه در دقایق ۴۴، ۷۴ و ۹۱ بازی توسط اولیور جیرود و کیلیان مپی (دو گول) به ثمر رسیدند.

گول های مپی که او را در جام پنج گوله ساخت، هر دو با زیبایی خاص از درون محوطهٔ جزا در زاویه‌های دور از دسترس دروازه بان جال گول پولند را بوسه زدند، ضربات که مدافعین هر تیمی را در رویارویی با مپی در نقاط کنج محوطه‌ٔ جزا وا می‌دارد از دقت بیشتری کار گیرند.

تنها گول پولند در دقیقه ای ۹۹ بازی توسط رابرت لیواندوفسکی، فوق ستاره و کپتان این تیم با یک ضربه پنالتی که از تماس توپ به دست مدافع فرانسه‌یی گرفته شده بود به ثمر رسید.

فرانسه در دور یک بر هشت با برنده رقابت میان انگلستان و سنیگال روبرو خواهد شد.

XS
SM
MD
LG