لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه کمپ مهاجران کاله را می‌بندد


پناهجویان افغان و سودانی در کاله مستقر اند
پناهجویان افغان و سودانی در کاله مستقر اند

فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه عهد کرده است که تا پایان سال روان، کمپ پناهجویان را در شهرک بندری کاله می‌بندد.

رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه هنگام سفر به کاله گفت که کمپ موجود در این شهر که به نام جنگل نیز یاد می شود، باید "قطعاً از بین برده شود."

آقای هولاند گفت که پناهجویان و مهاجران مستقر در کمپ کاله به سایر بخش‌های فرانسه منتقل خواهند شد تا تدریجاً درخواست پناهنده‌گی بدهند. او از بریتانیا نیز خواست که سهم خود را برای حمایت از مهاجران تازه وارد ایفا کند.

این نخستین دیدار رئیس جمهور فرانسه از کاله است، کمپی که بین ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار پناهجو و مهاجر افغان و سودانی را در خود جاداده است. به گفتۀ مقام‌های ادارۀ مهاجرت فرانسه کم از کم ۹۰۰ کودک پناهجوی بدون همراه نیز در کمپ کاله موجود است.

آقای هولاند با تاکید بر حفظ حقوق پناهجویان مستقر در کاله گفت که این کمپ در مطابقت با "ارزش‌های جمهوری فرانسه" مسدود خواهد شد.

مقام‌های فرانسه‌ای گفته اند که پناهجویان و مهاجران مستقر در کمپ کاله پیش از فرارسیدن زمستان به ۱۶۴ مرکز در سرتاسر فرانسه منتقل خواهند شد.

کمپ کاله به صفت گذرگاه منتهی به بریتانیا در میان پناهجویان مشهور است و اکثر مهاجران و پناهجویان این کمپ مایل به ثبت نام در فرانسه نیستند.

در تازه ترین اقدام برای جلوگیری از ورود مهاجران و پناهجویان غیرقانونی، حکومت بریتانیا اوایل ماه روان اعلام کرد که دیوار جدید با بلندی چهار متر را در امتداد مرز خود با شهر کالۀ فرانسه اعمار خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG