لینک های دسترسی

Breaking News

سو استفاده جنسی از کودکان در کلیساهای کاتولیک فرانسه


قربانیان سو استفاده جنسی از سوی کشیش‌های کلیسای کاتولیک در فرانسه پس از آن خواستار اصلاحات تاریخی در این کلیسا شدند که بر اساس بررسی‌های یک کمیسیون مستقل در طول هفت دهۀ گذشته، صدها هزار کودک به صورت سیستماتیک مورد سو استفاده جنسی قرارگرفته اند.

ژان رینی، ژان فرانسوا و جوزف ۱۰ سال داشتند که در غرب فرانسه توسط کشیش‌های یک کلیسای کاتولیک مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند.

ژان فرنسوا گفت: "آنان نزد ما می‌آمدند و می‌گفتند مدتی زیاد می‌شود که شما را ندیده‌ایم، بیاید برویم و این طور ما را به اتاق‌های خود می‌بردند."

ژان رینی می‌گوید که مقامات مسوول کلیسا وقایع اذیت جنسی کودکان را پنهان می‌کرد.

او افزود: "اگر یک کشیش در یک جا افشا می‌شد، کشیش بزرگ او را به مکان دیگر تبدیل می‌کرد و در آنجا هم به عین عمل دست می‌زد."

سو استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک در فرانسه و پنهان کاری آن برای چندین دهه تکرار شده است.

بر اساس یافته‌های این کمیسیون، نزدیک به ۲۱۶هزار کودک مورد اذیت جنسی قرار گرفته اند. از سال‌های ۱۹۵۰ به این‌سو درحدود ۳۲۰۰ کشیش به سو استفاده جنسی از کودکان متهم شده اند. طبق این یافته‌ها اگر موارد سو استفاده جنسی کودکان توسط کشیش‌های بازنشسته به آن علاوه شود، شاید رقم قربانیان به ۳۳۰ نفر برسد.

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مورد این بررسی گفت: "من با قربانیان سو استفاده جنسی همدردی و غمشریکی دارم. من این را شرم خودم و شرم ما می‌دانم و نیز شرم می‌دانم که در طول این مدت نتوانستیم به این موضوع رسیدگی کنیم."

پاپ در اوایل سال جاری میلادی در قانون کلیسا تغییراتی را به وجود آورد که بر اساس آن سو استفاده جنسی جرم تلقى می‌گردد.

امیسی پبلیس، مسوول یک نهاد کاتولیک گفت تا زمانیکه یک قضیه اذیت جنسی، یک متهم و یک قربانی موجود باشد این کار تمام شده حساب نمی‌شود.

بررسی کمیسیون فرانسه پس از بررسی مشابه کلیسای کاتولیک در امریکا و آسترالیا نیز صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG