لینک های دسترسی

Breaking News

خبرنگار فرانسوی در اوکراین کشته شد


لکلر-امهوف، خبرنگار فرانسوی که در اوکراین کشته شد
لکلر-امهوف، خبرنگار فرانسوی که در اوکراین کشته شد
یک خبرنگار فرانسوی مستقر در اوکراین که رویدادهای مرتبط به جنگ آن کشور را گزارش می‌داد، در اثر اصابت پارچۀ راکت کشته شده است.

شبکۀ خبری تلویزیونی بی‌اف‌ام (BFM) فرانسه گزارش داده است که این خبرنگار فردریک لکلر-امهوف نام داشت و ۳۲ ساله بود. این رسانه گفته است که لکلر-امهوف هنگامیکه جریان عملیات بشردوستانه را در نزدیکی شهر سیفیرودونتسک پوشش می‌داد، کشته شده است.

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در یک پیام تویتر از کارکرد این خبرنگار قدردانی کرده است. آقای مکرون نگاشته است: "او به اوکراین رفته بود تا واقعیت‌های جنگ را بازتاب دهد. هنگامیکه سوار در بس حامل امدادرسانان بشری و در کنار غیرنظامیانی بود که به خاطر بم‌های روسیه مجبور به فرار شده اند، کشته شد."

رییس جمهور فرانسه به خانواده، بستگان و همکاران این خبرنگار ابراز همدردی کرده و بر "حمایت بی‌قید و شرط" فرانسه از "کسانیکه ماموریت دشوار اطلاع‌رسانی را در صحنۀ عملیات‌ها انجام می‌دهند" تاکید کرده است.

کترین کولونا، وزیر خارجۀ فرانسه، نیز گفته است که با شنیدن خبر کشته شدن این خبرنگار "عمیقاً شوکه" شده است. خانم کولونا گفته است: "فرانسه تقاضای راه اندازی هر چه فوری یک پیگرد شفاف را دارد تا به کلی مشخص شود که چند و چون این تراژیدی چگونه بوده است."

اوایل صبح دوشنبه، والی ساحۀ لوهانسک در یک پیام تلگرام از مرگ لکلر-امهوف خبر داد و گفت که نیروهای روسی بر واسطۀ زرهی حمله کردند که برای انتقال غیرنظامیان اوکراینی در حرکت بود.

انتون گراشچینکو، مشاور وزارت داخلۀ اوکراین،‌گفته است که یک خبرنگار دیگر فرانسوی که لکلر-امهوف را همراهی می‌کرد، در این رویداد زخمی شده است. او همچنین گفته است که جسد این خبرنگار فرانسوی به شهر بخموت انتقال داده شده است تا از آنجا برای کالبدشکافی به شهر دنیپرو منتقل شود.

این در حالی است که عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین شدت یافته و وزارت دفاع روسیه گفته است که شهرک کارنسی لیامن در شرق اوکراین به "گونۀکامل آزاد شده است."

این شهرک در امتداد شهرهای کارماتورسک و سیفیرودونتسک موقعیت دارد، شهرهایی که به گفتۀ مقامات اوکراینی، در محاصرۀ نظامیان روسی قرار دارند.
XS
SM
MD
LG