لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش فشار نظامی روسیه بر دونباس؛ زیلینسکی به شرق اوکراین سفر کرد 


رییس جمهور اوکراین امروز ۲۹ می (هشتم جوزا) پس از تهاجم نظامی روسیه بر این کشور، برای نخستین بار به شرق اوکراین در حالی سفر کرد که مسکو فشار هایش را بر شهرهای کلیدی در منطقهٔ دونباس افزایش داده است.

دفتر ولادیمیر زیلینسکی ویدیو‌هایی از او را در حالی نشر کرده که واسکت محافظتی زره به تن داشته و از ساختمان‌های تخریب شده در شهر خارکیف دیدن می‌کند، جاییکه که نیروهای روسیه در هفتهٔ‌های اخیر از آن بیرون شده اند.

روسیه پس از ناکامی در تصرف کیف، پایتخت اوکراین، ساحۀ دونباس را در محراق توجه تهاجم نظامی قرار داده است و تلاش‌ دارد ساحات تحت تسلط خود را استحکام بخشد.

آقای زیلینسکی در تلگرام نوشته است که در این جنگ، "اشغالگران تلاش دارند حد اقل یک نتیجه‌ای داشته باشند. اما آنان باید از بسیار قبل می‌دانستند. ما تا آخرین نفس از خاک مان دفاع خواهیم کرد."

رییس جمهور اوکراین تاکید کرده است که اوکراینی‌ها در این جنگ پیروز خواهند شد.

آقای زیلینسکی روز گذشته گفت که وضعیت در کشورش، به ویژه در ساحات دونباس و خارکیف دشوار است.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفته است که شهرک کارنسی لیامن در شرق اوکراین به "گونهٔ کامل آزاد شده است."

این شهرک در امتداد شهرهای کارماتورسک و سیفرودونیتسک موقعیت دارد، شهرهایی که به گفتهٔ مقامات پولیس، تحت محاصرهٔ نیروهای روسی قرار دارند.

رییس جمهور اوکراین درجریان سفر امروزی در مورد طرح‌های بازسازی با مقامات محلی صحبت کرد. مقامات محلی گفته اند که بیش از دوهزار ساختمان به گونهٔ کامل یا قسمی در اثر راکت‌پراگنی‌های نیروهای روسی تخریب شده است.

قرار است رییس جمهور اوکراین فردا دوشنبه در یک نشست اضطراری برای وضع محدودیت بر نفت روسیه، با رهبران اتحادیهٔ اروپا صحبت کند.

این در حالی است که اوکراین روز گذشته تسلیحات ثقیل را از دنمارک و ایالات متحده به دست آورد.

XS
SM
MD
LG