لینک های دسترسی

Breaking News

رییس جمهور فرانسه: مذاکرات صلح اسراییل-فلسطین دوباره آغاز شود 


ایمانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از آن خواستار مذاکرات تازه شرق میانه شد که اسراییل و امارات متحدهٔ عرب روی عادی سازی روابط دپلوماتیک توافق کردند.

رییس جمهور فرانسه گفت که با محمود عباس، رییس اداره خودگردان فلسطین صحبت کرده و به او گفته است که متعهد است برای مذاکرات شرق میانه کار کند.

او گفت: "آغاز دوباره مذاکرات برای رسیدن به یک راه حل مناسب منحیث یک اولویت باقی خواهد ماند؛ راه حلی که قوانین بین المللی در آن محترم شمرده شده باشد."

شماری زیادی از کشورهای غربی از توافق میان اسراییل و امارات متحده حمایت کرده اند.

آقای مکرون گفت که این توافق تمایل دوبی را برای سهیم شدن در تامین صلح عادلانه و پایدار میان اسراییل و فلسطینی‌ها نشان می‌دهد.

رسانهٔ رسمی فلسطینی به نقل از آقای عباس نوشته که گفته است، امارات متحدهٔ عرب مانند سایر کشورها، نمی‌تواند به نمایندگی از مردم فلسطین صحبت کند.

امارات متحدهٔ عرب ادعا دارد که اسراییل توافق کرده است که الحاق سرزمین اشغال شده را با خاک این کشور توقف می‌دهد.

اما، بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل گفته است که او به فسخ آن نه بلکه به تعویق آن توافق کرده است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجهٔ فرانسه نیز گفته است که موضوع توقف الحاق بخش‌های از کرانهٔ غربی رود اردن باید شکل دایمی را به خود بگیرد.

او تقاضا کرد که باید هدف نهایی مذاکرات تازهٔ صلح، راه حل دو حکومتی باشد. آقای لودریان این راه حل را یگانه گزینه برای صلح عادلانه و پایدار عنوان کرد.

رسانه رسمی فلسطینی گفته است که رییس جمهور فرانسه از محمود عباس دعوت کرده است تا برای بحث در این مورد به پاریس برود و رهبر فلسطینی نیز پذیرفته است، اما شرط گذاشته است که این ملاقات باید هرچه زودتر صورت گیرد.

امارات متحدهٔ عرب، پس از مصر و اردن، سومین کشور عربی است که اسراییل را به رسمیت می‌شناسد.

XS
SM
MD
LG