لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: امارات و اسرایيل روابط کامل دپلوماتیک برقرار می‌کنند


دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روز پنجشنبه ۱۳ اگست (۲۳ اسد) گفت که اسراییل و امارات متحده عرب موافقت کرده اند که روابط کامل دپلوماتیک برقرار کنند.

آقای ترمپ این رویداد را "لحظۀ واقعاً تاریخی" خوانده و به خبرنگاران گفت: ‌" انتظار دارم که کشورهای عرب و مسلمان بیشتری راه امارات متحده عربی را دنبال کنند."

امارات اولین کشور عربی حوزه خلیج فارس و سومین کشور عربی است که با اسرایيل روابط فعال دپلماتیک برقرار می‌کند. پیش از این مصر و اردن تنها دوکشور عربی بودند که روابط فعال دپلوماتیک با اسراییل داشتند.

هیات‌هایی از اسراییل و امارات متحده عربی طی هفته‌های آینده با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه‌ای را در رابطه با سرمایه‌گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، ارتباطات، صحت، تاسیس سفارتخانه‌های متقابل، و سایر موضوعات دوجانبه امضا کنند.

مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده و برخی دیگر از مقام‌های امریکایی به توافق عادی‌سازی روابط اسراییل و امارات واکنش نشان داده اند. آقای پمپیو با صدور بیانیه‌ای، اعلام توافق صلح میان اسراییل و امارات متحده عربی را، روز تاریخی برای صلح خاورمیانه خواند.

یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عرب در ایالات متحده در مورد این توافق همچنین اظهار داشت: "اعلامیه امروز برای عادی سازی کامل روابط بین اسراییل و امارات متحده عرب، یک پیروزی برای دپلماسی و برای منطقه است که تنش ها را کاهش می دهد و انرژی جدیدی را برای تغییر مثبت ایجاد می کند."

XS
SM
MD
LG