لینک های دسترسی

Breaking News

ازدواج همجنسگرایان در آلمان قانونی می شود


آلمان از سال ۲۰۰۱  به این سو به همجنسگرایان اجازه داده تا با همدیگر آمیزش داشته باشند، اما تا حال آنان از حق ازدواج برخوردار نبودند
آلمان از سال ۲۰۰۱  به این سو به همجنسگرایان اجازه داده تا با همدیگر آمیزش داشته باشند، اما تا حال آنان از حق ازدواج برخوردار نبودند

رئیس جمهور آلمان قانون را توشیح کرد که بر اساس آن، ازدواج همجنسگرایان در آن کشور، قانونی می شود.

پارلمان آلمان به تاریخ سی ام ماه جون لایحۀ ازدواج همجنسگرایان را تصویب کرد و قرار است که این قانون تا خزان ۲۰۱۷، تطبیق شود.

این اقدام پس از آن عملی شد که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که وی به قانونگذاران حزب اش گفته است تا آنان مطابق به خواست "وجدان" شان در مورد این قانون رای بدهند. حزب محافظه کار مرکل از دیر مدت زمان مخالف قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان بود.

دفتر فرنک والتر شتانیمایر، رئیس جمهور آلمان، گفته است که این قانون روز پنجشبنه توشیح شده و به تاریخ اول اکتوبر ۲۰۱۷، عملی خواهد شد.

آلمان از سال ۲۰۰۱ میلادی به این سو به همجنسگرایان اجازه داده تا با همدیگر آمیزش داشته باشند، اما تا حال آنان از حق ازدواج برخوردار نبودند.

این تغییر در آلمان موجب خواهد شد تا چندین کشور اروپایی دست به اقدام مشابه بزنند.

کترینا بارلی، وزیر امور خانوادۀ آلمان در مورد این قانون گفت که "موضوع مطرح بحث ازدواج، عشق و مسوولیت است، نه موضوع جنسیت."

خانم بارلی همچنین گفته است که قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان "آلمان را به یک کشور مدرن تر مبدل" می کند.

XS
SM
MD
LG