لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امنیتی افغان خانۀ دوستم را در کابل محاصره کردند


آقای دوستم به توقیف، شکنجه و تجاوز جنسی بر احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان متهم است
آقای دوستم به توقیف، شکنجه و تجاوز جنسی بر احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان متهم است

نیروهای امنیتی افغان خانۀ عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، را در ساحۀ شیرپور شهر کابل از شب گذشته به اینسو محاصره کرده اند.

یک منبع نزدیک به جنرال دوستم به صدای امریکا گفت که از شب گذشته به اینسو شماری از نیروهای افغان در اطراف خانۀ معاون اول ریاست جمهوری جابجا شده اند.

به گفتۀ این منبع که نخواست نامش گرفته شود، تا کنون چندین بار با مقام‌های حکومتی تماس گرفته شده است، اما به گفتۀ وی جواب مشخصی در مورد هدف استقرار این نیروها به آنان داده نشده است.

اما یکی از مقام‌های امنیتی افغان که وی نیز نخواست نامش گرفته شود، به صدای امریکا گفت که خانۀ جنرال دوستم به خاطر دست داشتن محافظان وی در قضیۀ احمد ایشچی محاصره شده است.

آقای دوستم و محافظان وی به توقیف و تجاوز جنسی بر احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان، متهم اند. لوی سارنوالی افغانستان به تاریخ ۲۴ جنوری امر دستگیری ۹ محافظ آقای دوستم را در پیوند با قضیۀ ایشچی صادر کرد، اما تا کنون کسی بازداشت نشده است.

خانۀ معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در حالی محاصره شده است که وی پس از حدود دوماه، شام گذشته دوباره به کابل برگشت.

جاده های منتهی به خانۀ آقای دوستم در ساحۀ شیرپور شهر کابل، از صبح سه شنبه به روی ترافیک مسدود بود که سبب ازدحاد شدید ترافیکی در سایر جاده های این محله شده بود.

XS
SM
MD
LG