لینک های دسترسی

Breaking News

صدراعظم آلمان: غرب خواهان دیالوگ جدی با روسیه در مورد امنیت اروپا است


صدراعظم آلمان به کیف، پایتخت اوکراین سفر کرده تا با رییس جمهور آن کشور درمورد کاهش تنش با روسیه ملاقات کند
صدراعظم آلمان به کیف، پایتخت اوکراین سفر کرده تا با رییس جمهور آن کشور درمورد کاهش تنش با روسیه ملاقات کند

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز دوشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) گفت که کشور های غربی "در مسایل امنیت اروپا،‌ آمادهٔ گفتگوی جدی" با روسیه اند.

آقای شولتز که به کیف، پایتخت اوکراین، سفر کرده، همچنین از ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خواسته است تا تهدید خود مبنی بر "حملهٔ قریب الوقوع به اوکراین" را کاهش بدهد.

صدراعظم آلمان پس از ملاقات با ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که مسکو فرصت دارد تا از نو با غرب وارد تعامل شود.

اظهارات آقای شولتز در حالی بیان شده است که امریکا و متحدین آن هشدار داده اند که رییس جمهور پوتین ممکن حملات گسترده‌ای میزایلی و بمباران هوایی را در روز‌های آینده بر اوکراین راه اندازی کند و به تعقیب آن، قوای زمینی خود را به سرعت وارد اوکراین کند.

مقام های روسیه تا حال در مورد اظهارات صدراعظم آلمان تبصره نکرده اند. اما پیش این،‌ سرگی لاوروف ، وزیر خارجهٔ روسیه، به رییس جمهور پوتین پیشنهاد کرده بود که گفتگو های خود را با امریکا و ناتو ادامه می دهد،‌ با وجودیکه غرب به خواست های عمدهٔ مسکو پاسخ رد داده است.

روسیه از غرب خواسته است تا اوکراین را به عضویت ناتو نپذیرد و حضور نظامی خود را در اروپای شرقی و مرکزی کاهش بدهد. اما کشورهای غربی این پیشنهاد را رد کرده اند.

در همین حال، یک مقام ناتو از طریق ایمیل به صدای امریکا بن‌بست به وجود آمده میان روسیه و غرب را به مثابهٔ‌ "یک لحظهٔ خطرناک برای امنیت اروپا" خواند.

این مقام اروپایی گفته است که بروز منازعه در اوکراین نه تنها موجب بی جا شدن مردم آن کشور خواهد شد، بلکه شهروندان اوکراین را مجبور به ترک کشور شان خواهند کرد.

این مقام اروپا گفته است که هنوز هم فرصت موجود است تا از رنج و مصیبت غیر ضروری و آسیب به غیر نظامیان جلوگیری شود.

در همین حال، قصر سفید گفته است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده،‌ با بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، در مورد تقویت "وضعیت دفاعی" ناتو در مناطق شرق روسیه، صحبت کرده است.

در عین حال، انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ‌ ایالات متحده روز دوشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) گفت که سفارت این کشور را به طور موقت از کیف،‌ پایتخت اوکراین، به شهر غربی لفیف، واقع در نزدیکی مرز پولند، انتقال می‌دهد.

XS
SM
MD
LG