لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع آلمان: روسیه نمی‌تواند به ناتو فرمان دهد 


وزیر دفاع آلمان می‌گوید که روسیه نمی‌تواند به شرکای ناتو فرمان دهد که در مورد امنیت منطقه‌ای چگونه موقفی را اختیار کنند.

کرستین لامبرشت امروز ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) در لیتوانیا گفت که "ما باید در رابطه به پیشنهادات امنیتی روسیه با همدیگر صحبت کنیم".

در پیشنهاداتی که روسیه می‌گوید برای امنیت این کشور حیاتی است، در اشاره به اوکراین آمده است که ناتو باید اجازه ندهد که کشور دیگری عضو این سازمان شود و ایالات متحده توافق کند که در کشورهایی که شامل اتحاد جماهیر شوروی پیشین بودند، پایگاه نظامی ایجاد نمی‌کنند.

روسیه همچنان خواهان مذاکرات فوری با واشنگتن شده است؛ پیشنهادی که قصر سفید به آن پاسخ مثبت داد.

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید دو روز پیش گفت که ایالات متحده آماده است روی تقاضا‌های امنیتی روسیه با مسکو صحبت کند.

آقای سولیوان گفت: "روسیه اکنون نگرانی‌‌های خویش را در ارتباط به فعالیت‌های امریکا و ناتو روی میز گذاشته است. ما نگرانی‌‌های خود را در مورد فعالیت‌های روسیه که به باور ما به ارزش‌ها و علایق ما آسیب می‌رساند روی میز خواهیم گذاشت."

پس از نشر این پیشنهادات، کشورهای اروپایی به آن واکنش نشان داده اند.

وزیر دفاع لیتوانیا نیز امروز در جریان ملاقات با همتای آلمانی‌اش گفت که عملکرد بر اساس پیشنهادات روسیه غیر ممکن است و کشورهای اروپایی باید آنرا رد کنند.

پیش از این، بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا تعهد کرده بود که برای مقابله با پرخاشگری روسیه در مقابل اوکراین، از تمام نیروی اقتصادی و دپلوماتیک خود کار خواهد گرفت.

آقای جانسن همچنان گفته است که از استقرار نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین "عمیقا نگران" است.

کشورهای غربی اتهام وارد کرده اند که روسیه برای حمله بر اوکراین آمادگی می‌گیرد و از همین رو در حدود ۱۰۰ هزار نیرویش را در مرز با این کشور جابجا کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این اتهامات ناتو را به افزایش تنش‌ها متهم کرده و خواهان تضمین حقوقی عدم گسترش این پیمان در اروپای شرقی است.

XS
SM
MD
LG