لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان در صدد اعزام قوای بیشتر به افغانستان نیست


صدر اعظم آلمان گفت که پیش از تصمیم در مورد اعزام قوای بیشتر به افغانستان، منتظر نتایج بررسی ناتو خواهد ماند
صدر اعظم آلمان گفت که پیش از تصمیم در مورد اعزام قوای بیشتر به افغانستان، منتظر نتایج بررسی ناتو خواهد ماند

آلمان به رهبری ماموریت آموزشی نظامیان ناتو در شمال افغانستان ادامه خواهد داد، اما در صدد افزایش حضور خود در افغانستان نیست.

انگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنج شنبه ضمن بیان این مطلب گفت که پیش از تصمیم گیری در مورد گسترش حضور نظامی خود در افغانستان، منتظر نتایج ارزیابی ناتو خواهد ماند.

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو هم اکنون سرگرم بررسی درخواست شماری از مقام‌های نظامی آن پیمان مبنی بر اعزام نیروی بیشتر به افغانستان است.

خانم مرکل پس از دیدار با ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو گفت "فکر نکنم که ما پیشگام افزایش ظرفیت‌های مان در آنجا [افغانستان] باشیم".

سرمنشی ناتو یکبار دیگر گفت که تصمیم در مورد حضور نظامی ناتو در افغانستان تا چند هفتۀ دیگر اتخاذ می‌شود.

آقای ستولتنبرگ روز گذشته نیز در کنفرانس خبری با تریسا می صدر اعظم بریتانیا گفت "مقام‌های نظامی ما درخواستی را مبنی بر افزایش حضور نظامی در افغانستان، با اعزام چند هزار نیرو، ارایه کرده اند. اکنون در مورد این درخواست بررسی می‌کنیم".

اما به گفتۀ آقای ستولتنبرگ قوای ناتو در افغانستان دوباره به عملیات جنگی رو نیاورده، بلکه تصمیم تازه در مورد ادامۀ ماموریت آموزش، معاونت و مشاورت به قوای امنیتی و دفاعی افغان می باشد.

ایالات متحده نیز در نظر دارد که حضور نظامی خود را در افغانستان با اعزام ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز دیگر به آن کشور گسترش بخشد. قرار است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پیش از شرکت در نشست ناتو به تاریخ ۲۵ می، تصمیم نهایی خود را در مورد ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان اعلام کند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG