لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو در مورد اعزام قوای بیشتر به افغانستان تصمیم می‌گیرد


قوای ناتو از سال ۲۰۱۴ به اینسو در چوکات ماموریت حمایت قاطع تنها سرگرم آموزش، مشاورت و معاونت به قوای افغان اند
قوای ناتو از سال ۲۰۱۴ به اینسو در چوکات ماموریت حمایت قاطع تنها سرگرم آموزش، مشاورت و معاونت به قوای افغان اند

سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو درخواست اعزام چند هزار سرباز دیگر را به افغانستان بررسی می‌کند.

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو، روز چهارشنبه در لندن در یک کنفرانس مشترک خبری با تریسا می صدر اعظم بریتانیا گفت که قرار است تصمیم نهایی در مورد مقیاس و وسعت ماموریت ناتو در افغانستان تا چند هفتۀ آینده اعلام شود.

آقای ستولتنبرگ گفت "مقام‌های نظامی ما درخواستی را مبنی بر افزایش حضور نظامی در افغانستان، با اعزام چند هزار نیرو، ارایه کرده اند. اکنون در مورد این درخواست بررسی می‌کنیم".

خبرگزاری رویترز گزارش داد که آقای ستولتنبرگ تاکید کرد که قوای ناتو در افغانستان دوباره به عملیات محاربوی رو نیاورده بلکه تصمیم تازه در مورد ادامۀ ماموریت آموزش، معاونت و مشاورت به قوای امنیتی و دفاعی افغان می باشد.

در واشنگتن نیز رایزنی در مورد گسترش حضور نظامیان امریکایی در افغانستان جریان دارد و انتظار می رود که بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز دیگر به آن کشور اعزام شود.

قرار است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پیش از شرکت در نشست ناتو به تاریخ ۲۵ می، تصمیم نهایی خود را در مورد ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان اعلام کند.

همچنان انتظار می‌رود که آقای ترمپ به نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان صلاحیت بیشتر عملیاتی بر ضد تندروان و دهشت افگنان بدهد.

هم اکنون حدود ۸۵۰۰ سرباز امریکایی، عمدتاً سرگرم انجام ماموریت آموزش، مشاورت و معاونت به قوای امنیتی و دفاعی افغان است.

XS
SM
MD
LG