لینک های دسترسی

Breaking News

ریاست جمهوری افغانستان از معرفی ۱۰ نامزدوزیر جدید خبر داد


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان طی صدور فرمان‌های جداگانه، ۱۰ تن را به عنوان نامزد وزیر معرفی کرد.

بر اساس فرمان رییس جمهور غنی، بشیر احمد ته‌ینج، به وزارت کار و امور اجتماعی، نثار احمد غوریانی، به وزارت صنعت و تجارت، انورالحق احدی، به وزارت زراعت، مالداری و آبیاری، قدرت‌الله ذکی به وزارت ترانسپورت و معصومه خاوری به وزارت مخابرات و تکنالوژی نامزد شده اند.

همچنان فضل احمد معنوی به وزارت عدلیه، نورالرحمان اخلاقی، به وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، سید سعادت منصور نادری، به وزارت دولت در امور صلح، عباس بصیر، به وزارت تحصیلات عالی و محب‌الله صمیم، به وزارت سرحدات، اقوام و قبایل نامزد شده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ روز دوشنبه ۳۱ اگست (۱۰ سنبله) به خبرنگاران گفت که این نامزدوزیران به زودی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی خواهند شد.

او افزود: "فهرستی که از طرف سیاسیون تسلیم داده شده، در مورد آن مشوره‌ها و ارزیابی‌های زیادی صورت گرفته است. شرایطی را که این بار حکومت برای کابینه دارد، تلاش شده که تا حدی آن شرایط عملی شوند."

بر اساس گزارش‌ها این نامزد وزیران از سوی عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به ریاست جمهوری پیشنهاد و پس از آن توسط آقای غنی انتخاب شده اند.

بر اساس موافقتنامه سیاسی که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله آن را در اواخر ماه ثور امضا کردند، کابینه میان دوجانب به گونۀ ۵۰ – ۵۰ تقسیم شده است.

این در حالی است که تا اکنون محمداشرف غنی، نامزدوزیران وزارت‌های امور خارجه، مالیه، اطلاعات و فرهنگ، معادن و پترولیم، شهرسازی و اراضی، صحت عامه و امور زنان را معرفی کرده است.

همچنان نامزدان ریاست عمومی امنیت ملی و بانک مرکزی افغانستان و وزیران دولت در امور رسیدگی به حوادث و امور پارلمانی را نیز محمداشرف غنی معرفی کرده است.

XS
SM
MD
LG