لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله فهرست نامزدوزیران را به رییس جمهور می‌فرستد


رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفته است که به زودی فهرست اعضای کابینه را که مربوط وی می‌شود، به رییس جمهور می‌فرستد.

شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفته است که عبدالله عبدالله روز یکشنبه با رییس و هیات اداری مجلس نمایندگان دیدار کرده است.

در خبرنامه‌ای این شورا، آمده است: "عبدالله عبدالله با قدردانی از تلاش‌های شورای ملی برای حل مشکل سیاسی از خواست پارلمان برای تسریع روند معرفی اعضای کابینه حمایت کرد و وعده سپرد که به زودی فهرست اعضای مربوط به این جریان را به رییس جمهور ارسال می‌کند".

بر اساس موافقتنامه سیاسی که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله آن را در اواخر ماه ثور امضا کردند، کابینه میان دوجانب به گونۀ ۵۰ – ۵۰ تقسیم شده است.

دوجانب تعهد کرده اند که افراد را بر اساس شایستگی و شرایط قانونی در رهبری وزارت‌ها و ریاست‌های مستقل معرفی خواهند کرد.

تا اکنون محمداشرف غنی، نامزدوزیران وزارت‌های امور خارجه، مالیه، اطلاعات و فرهنگ، معادن و پترولیم، شهرسازی و اراضی، صحت عامه و امور زنان را معرفی کرده است.

همچنان نامزدان ریاست عمومی امنیت ملی و بانک مرکزی افغانستان و وزیران دولت در امور رسیدگی به حوادث و امور پارلمانی را نیز محمداشرف غنی معرفی کرده است.

هفتۀ گذشته، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که کار جدی برای تکمیل کابینه جریان دارد.

ولسی جرگه از ریاست جمهوری افغانستان می‌خواهد که نامزدوزیران را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

اسدالله شهباز، منشی ولسی جرگه به صدای امریکا گفت که مجلس برای دادن رای به نامزدوزیران آمادگی کامل دارد و حکومت باید افراد شایسته و کارا را به رهبری وزارت‌ها معرفی کند.

آقای شهباز تاکید کرد که بر اساس قانون، وزیران نمی‌توانند بیش از دو ماه به حیث سرپرست وزارت‌ها کار کنند و باید در این مدت به ولسی جرگه معرفی شوند.

XS
SM
MD
LG