لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: طالبان به حل صلح آمیز 'جنگ نامشروع' شان اراده ندارند


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان انفجار موتر بم‌گذاری شدۀ دیشب در ولایت هرات را به طالبان نسبت داده و گفته است که این گروه نمی‌خواهد بحران کنونی این کشور به گونهٔ صلح آمیز حل شود.

ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه ۱۳ مارچ (۲۳ حوت) با نشر اعلامیه‌ای این انفجار را محکوم کرده و گفته است که آقای غنی دستور بررسی چگونگی این انفجار را داده و خواهان مجازات عاملان آن شده است.

در انفجار دیشب که در مربوطات حوزۀ چهاردهم امنیتی شهر هرات صورت گرفت، هشت نفر، به شمول غیرنظامیان کشته و ۵۳ تن دیگر زخمی شدند.

آقای غنی همچنان گفته است: "طالبان با ادامۀ جنگ نامشروع و خشونت شان علیه مردم، یک‌بار دیگر نشان دادند که نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی اراده ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده بخاطر صلح را ضایع می‌سازند."

او تاکید کرده که گروه طالبان و حامیان آنان باید بدانند که انجام چنین حملات مرگ‌بار بر غیرنظامیان و تاسیسات عامه در افغانستان، به جز نفرت و انزجار، دیگر چیزی به دست نخواهند آورد.

وزارت داخلۀ افغانستان انفجار شب گذشته در هرات را یک "فاجعه" خوانده و می‌گوید که در آن، سه کودک، دو زن و سه مرد، به شمول یک منسوب پولیس جان باخته اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت همچنان به خبرنگاران گفت که گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهند که در این انفجار، ۱۴ منزل مسکونی تخریب شده است.

آقای آرین افزود که بررسی‌ها در مورد آمار دقیق زیان‌های وارد شده به باشندگان محل جریان دارد.

او همچنان گفت: "این جز جنایاتی است که طالبان همواره مردم ما را هدف قرار دادند و این موضوع زیر بررسی ما است و برای گرفتن عاملان این رویداد جنایت‌کارانه بخش‌های کشفی و استخاباراتی ما کار می‌کنند."

تا اکنون مسوولیت این انفجار را هیچ گروهی بر عهده نگرفته و گروه طالبان در این مورد اظهار نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG