لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخلۀ افغانستان از دستگیری والی غزنی خبر داد


سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که محمد داوود لغمانی، والی غزنی با معاون و شماری دیگر از مقام‌های ولایتی دستگیری شده اند.

دستگیری این مقام‌های ولایتی در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکی از سقوط بخش‌هایی از شهر غزنی به دست گروه طالبان نشر شده است.

میرویس ستانکزی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز پنجشنبه ۱۲ اگست (۲۱ اسد) با ارسال پیامی به خبرنگاران گفت: "والی غزنی با معاونش همچنان با رییس دفترش و بقیه افرادی که همراهی‌اش می‌کردند، در ولایت میدان وردک توسط ریاست عمومی امنیت داخلی وزارت امور داخله دستگیر شدند."

آقای ستانکزی در مورد دلیل دستگیری والی غزنی شرح بیشتری نداد، اما تایید کرد که بخش‌هایی از شهر غزنی به دست "تروریستان طالب" افتاده و به گفتۀ وی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان که در بخش‌های دیگر شهر غزنی حضور دارند، به زودی عملیات را بر ضد طالبان آغاز خواهند کرد.

پیش از این ویدیوهایی از سوی طالبان در شبکه‌های اجتماعی نشر شده بود که گویا آقای لغمانی شهر غزنی را به طالبان تسلیم کرده و هنگام عزیمت آقای لغمانی از غزنی به سمت میدان وردک، طالبان وی را بدرقه می‌کنند.

آقای ستانکزی نیز تایید کرد که داوود لغمانی هنگام ترک غزنی به سمت میدان وردک از سوی طالبان بدرقه و پذیرایی شده اند.

در ویدیوی دیگری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، آقای لغمانی در یکی از رستوران‌های میدان وردک در حال صرف چای با جنگجویان طالبان دیده می‌شود.

داوود لغمانی چند ماه پیش به صفت والی فاریاب گماشته شد، اما پس از اعتراضات مردم فاریاب، وی از سوی رییس جمهور محمد اشرف غنی به صفت والی غزنی گماشته شد.

پس از آغاز روند خروج قوای خارجی از افغانستان، شمار زیاد ولسوالی‌ها در سرتاسر آن کشور به دست طالبان افتاده و در حال حاضر مراکز کم از کم ده ولایت یا به گونۀ کامل یا هم قسمی در کنترول جنگجویان طالبان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG