لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: طالبان نقاطی از شهر غزنی را گرفته اند، اما مقاومت وجود دارد


در حالی که طالبان ادعای تصرف شهر غزنی را کرده اند، وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید که درگیری شدید میان نظامیان افغان و طالبان در آن شهر جریان دارد.

میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان امروز پنجشنبه ۱۲ اگست (۲۱ اسد) گفت که طالبان برخی نقاط شهر غزنی را گرفته اند، اما رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی در آن شهر حضور دارند و برای انسجام نیروها کار می‌کنند.

او گفت: "جنگ جریان دارد، پیشروی‌هایی خواهیم داشت و پیشروی‌هایی که تروریستان طالب کردند و قسمت‌هایی از شهر غزنی را تصرف کردند، در مورد آن دوباره اقدام می‌شود."

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در مورد تلفات ناشی از درگیری‌های غزنی چیزی نگفت.

اما طالبان ادعا کرده اند که شهر غزنی را گرفته و جنگجویان این گروه بر مقام ولایت، قوماندانی امنیه، محبس، قطعه ریزرف، حوزه سوم، مرکز واکنش سریع، قلعه جوز، علی لالا، روضه و مرکز قطعه ۰۶ به گونۀ کامل کنترول دارند.

ادعای تصرف زندان قندهار

طالبان روز گذشتۀ ادعای تصرف زندان قندهار را کرده بودند، اما جگرن محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل به صدای امریکا گفت که حملات طالبان بر این زندان از دیروز به این طرف شدیدتر شده است.

قول اردوی ۲۰۵ اتل بدون دادن جزییات گفت که نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی افغانستان در اطراف ساختمان زندان عمومی قندهار مستقر شده اند. او گفت: "به ساحه قوای مشترک تازه نفس رسیده...جزییات بعداً با رسانه‌ها شریک خواهد شد."

اما گروه طالبان گفته است که شام گذشته کنترول این زندان را به دست گرفتند و تمام زندانیان را آزاد کردند. این گروه همچنین ادعا کرده است که تمام پرسونل امنیتی زندان قندهار به طالبان تسلیم شده اند.

یک مقام بلندپایۀ امنیتی که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که محافظان زندان به طالبان تسلیم شدند و سپس طالبان تمام زندانیان را آزاد کردند.

در زندان قندهار، زندانیان هلمند، ارزگان و زابل نیز نگهداری می‌شدند که به گفتۀ مقامات شمارشان به سه‌هزار نفر می‌رسید.

برعلاوۀ محبوسین سیاسی، بخش اعظم آنها را زندانیان جرایم جنایی تشکیل می‌داد.

حکومت افغانستان روز گذشته به صدای امریکا تایید کرد که در ولایات درگیر جنگ بیش از یک‌هزار زندانی موفق به فرار از زندان‌ها شده اند.

XS
SM
MD
LG