لینک های دسترسی

Breaking News

خانوادهٔ قربانیان حملهٔ درون در کابل به امریکا: عاملین را مجازات کنید


بقایای یک موتر از حملهٔ درون امریکا در کابل
بقایای یک موتر از حملهٔ درون امریکا در کابل

یک شهروند افغانستان که دختراش در جملهٔ ۱۰ تن از کشته‌شدگان حملهٔ طیاره بی سرنشین امریکا بود،‌ امروز ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) به تصمیم واشنگتن مبنی بر عدم مجازات عاملین آن حمله، انتقاد کرد.

ایمل احمدی که دختر سه ساله‌اش، ملکه و نه تن از اقارب‌اش را در حمله‌ هوایی ۲۹ اگست از دست داد گفت که "خداوند انتقام ما را خواهد گرفت".

وزارت دفاع امریکا دیروز گفت که هیچ کسی در رابطه به آن حمله که "اشتباه راستین" بود، توبیخ نخواهد شد.

پس از آن حملهٔ مرگبار، بازرس عمومی قوای هوایی ایالات متحده تحقیقات مستقلی را در مورد این حمله راه‌ اندازی کرد و سپس اعلام کرد که در این حمله هیچ قوانین جنگی نقض نشده است و در حملهٔ متذکره سو اداره یا سهل‌انگاری صورت نگرفته بود.

در حملۀ ۲۹ اگست طیاره‌ بدون سرنشین در کابل که گمان می‌رفت بر یک موتر مربوط به گروه داعش صورت گرفته، ۱۰ نفر، به شمول هفت کودک کشته شدند.

زمری احمدی، کارمند یک موسسهٔ غیر انتفاعی امریکایی که برای اقامت در ایالات متحده نیز درخواست کرده بود، از جملۀ کشته شدگان این حمله بود.

این حملهٔ هوایی پس از آن صورت گرفت که در حملهٔ انتحاری گروه داعش-خراسان به تاریخ ۲۶ اگست در میدان هوایی کابل ۱۳ نظامی امریکایی و ۱۶۹ افغان کشته شدند.

آقای احمد در پاسخ به سوال خبررسانی فرانس‌پرس گفت: "اگر یک امریکایی کودک‌اش را از دست میداد در آن صورت واکنش‌ها چگونه می‌بود؟"

وزارت دفاع تعهد کرده بود که به خانواده‌های قربانیان این حمله غرامت خواهد پرداخت، اما آنان می‌گویند که به گونهٔ مستقیم از حکومت یا اردوی ایالات متحده در این خصوص چیزی نشنیده اند.

پیش از این اقارب قربانیان این حمله گفته بودند که مقامات امریکایی باید رو در رو از آنان عذر خواهی کنند.

حکومت طالبان نیز امروز از ایالات متحده خواست تا عاملین این حمله را مجازات کند.

بلال کریمی، یکی از سخنگویان طالبان گفت: "اگر عدالت وجود دارد و به حقوق بشر و کرامت انسانی احترام می‌شود، پس مسوولیت آنان (امریکا) است تا افراد مقصر را مجازات کنند و به قربانیان غرامت بپردازند."

XS
SM
MD
LG