لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت گوگل به شبکه های خبری کمک می کند


شرکت گوگل روز جمعه ۱۷اپریل (۲۹حمل) اعلام كرد كه به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای حمایت از شبکه های خبری كه از همه گیری کروناویروس متاثر شده اند، از ناشران که از بخش اعلانات گوگل استفاده می کنند برای پنج ماه پول دریافت نمی کند.

هفتهٔ گذشته نیز شرکت گوگل برنامهٔ مساعدتی را زیر نام "بودجه کمکی ژورنالیزم" اعلام کرد که شامل کمک های اضطراری به رسانه های خبری می باشد.

جیسن واشینگ، رییس مشارکتهای خبری جهانی گوگل گفت که جزییات بیشتر در مورد در روزهای آینده اعلان و به رسانه های خبری که واجد شرایط باشند ابلاغ خواهد شد.

آقای واشینگ گفت: "درهنگام بحران جهانی مردم بالای ژورنالیزم باکیفیت برای مطلع بودن و مصون ماندن اتکا می کنند… اعلانات که در پهلوی خبر ظاهر می شوند ژورنالست هایی را که خبر تهیه می کنند و سایت های خبری را تمویل می کند".

جیسن واشینگ افزود که ناشران واجد شرایط رسانه های خبری در سراسر جهان از پرداخت پول برای نشر اعلانات شان برای پنج ماه آینده معاف می باشند.

اعلانات گوگل یک بخش خودکار بوده که ممکن توسط رسانه های خبری برای نشر پیام های بازاریابی در وب سایت ها استفاده شود.

گوگل در حالی این اقدام را گرفته است که شبکه های خبری از اقتصاد ضعیف و رکود تبلیغات باوجودیکه بحران جهانی صحی را تحت پوشش قرار می دهند، متضرر شده اند.

فیس بوک نیز به تاریخ ۳۰ مارچ اعلام کرد که صد میلیون دالر را برای حمایت از شبکه های خبری در سراسر جهان که از سبب همه گیری کروناویروس آسیب دیده اند، مساعدت می کند. این کمک شامل ۲۵میلیون دالر کمک های مالی و مصارف تبلیغاتی رسانه های اجتماعی می باشد.

به دنبال انتقاد از تسلط شرکت گوگل و فیس بوک بر تبلیغات انلاین و دشوارساختن زمینه منفعت برای رسانه ها از بخش دیجیتال، این دو شرکت تلاش های خود را برای کمک به شبکه های خبری افزایش داده اند.

XS
SM
MD
LG