لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات یونان: امسال مانع عبور ۴۰ هزار مهاجر غیرقانونی شدیم


مقامات یونان روز شبنه ۲۸می ( هفتم جوزا) گفتند که از آغاز سال جاری میلادی تا اکنون مانع ورود نزیک به ۴۰ هزار مهاجر غیر قانونی که از ترکیه وارد یونان میشدند، شده اند.

تاکیس تودوریکاس، وزیر امور مدنی یونان روز شنبه ۲۸ می در مصاحبه ای با تلویزیون اسکای (Sky) گفت که این مهاجرین غیرقانونی میخواستند از سرحد ایفروس وارد آن کشور شوند.

تودوریکاس افزود: " در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۴۰ هزار مهاجر غیرقانوی میخواستند وارد یونان شوند."

به گفتهٔ تودوریکاس،‌ یونان هرگونه تهدیدات را که متوجه آن کشور و سرحدات آن شود،‌از بین خواهد برد.

یونان به عنوان یگانه راهی برای پناهجویان افغان، کشور های افریقایی و آسیای میانه می باشد، پناهجویانی که می خواهند برای رسیدن به یک زندگی بهتر، وارد یکی از کشور های اروپایی شوند.

اکثریت مهاجرین از ترکیه به مرز ایفروس در شمال یونان سفر می کنند. مقامات یونان در سال ۲۰۲۰ تدابیر امنیتی سرحدی را پس از آن تشدید بخشید که شماری زیادی از مهاجرین می خواستند از طریق دریای ایفروس عبور نمایند.

آتن، انقره را متهم می کند که برای جلوگیری از قاچاق مهاجرین که بیشتر آنها با استفاده از کشتی های بادی سفرهای خطرناک را می پیمایند، اقدامات کافی را در این زمینه انجام نداده است.

دریای ایفروس که یونان و ترکیه را از هم جدا می کند، در جریان هفته های اخیر به دلیل پایین آمدن سطح آب شاهد افزایش موج بیشتر مهاجرین غیرقانونی بوده است.

یک منبع وزارت امور مهاجرین یونان گفت که در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی شماری مهاجرین نسبت به سال گذشته ۳۰ در صد افزایش یافته است.

یونان از ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی به این سو با نصب کمره های امنیتی، گزمهٔ خود را در امتداد سرحدات افزایش داده است. علاوه بر آن، این کشور در برخی مناطق موانع آهنی در امتداد ۴۰ کیلو متر با ارتفاع ۴.۸ متر اعمار کرده است.

بر اساس معلوماتی که از سوی وزرات مهاجرین یونان به نشر رسیده است،‌ در جریان سال جاری حدود سه هزاز پناهجو وارد این کشور شده است.

XS
SM
MD
LG