لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی ارشد اختطاف شدۀ پاکستانی از چنگ ربایندگان رها شد - مقام‌ها


عکس آرشیف از نیروهای پولیس ضد تروریزم پاکستان
عکس آرشیف از نیروهای پولیس ضد تروریزم پاکستان

مقام‌های پولیس پاکستان روز دوشنبه ۲۹ اپریل (دهم ثور) که یک قاضی ارشد پاکستانی که از سوی مردان مسلح اختطاف شده بود، در یک حملۀ شب‌هنگام از چنگ ربایندگان آزاد شد.

پیش از این پولیس پاکستان گفته بود که حدود ۱۵ فرد مسلح ناشناس موترسایکل سوار، در یک کمین در مسیر شاهراه دیره اسماعیل خان و ساحۀ تانک خیبر پشتونخوا قاضی شاکرالله مروت را ربودند.

فهیم خان، یک مقام پولیس محلی گفت که قاضی مروت شب گذشته در نتیجۀ عملیات نیروهای امنیتی پاکستان از بند رها شد، اما توضیح نداد که این عملیات در کجا انجام شده و کدام گروه این قاضی را اختطاف کرده بود. او گفت: "می‌توانم بگویم که قاضی شاکرالله مروت آزاد شده و در امن است."

اگرچه هنوز هیچ گروهی ادعای ربودن این قاضی را نکرده است، اما قاضی مروت پس از ربوده شدن، در ویدیویی که مقامات مبارزه با تروریزم پاکستان نشر کردند، گفته بود که تحریک طالبان پاکستان تا زمانی که خواست‌های شان پذیرفته نشود، او را آزاد نخواهند کرد.

در این ویدیو معلوم نیست که افراد مسلح قاضی شکرالله مروت را به کجا برده اند و نیز مشخص نیست که او این اظهارات را تحت فشار بیان کرده یا نه.

این قاضی ربوده شده، در این پیام تصویری از سلامتی خود اطمینان می‌دهد و از محکمه عالی پاکستان، دیگر قضات و دولت ایالتی می‌خواهد که خواست‌های تحریک طالبان پاکستان را بپذیرند تا او آزاد شود.

اما او در مورد خواست‌های تحریک طالبان پاکستان چیزی نگفته است. در این ویدیو صدای برخی افراد دیگر نیز شنیده می‌شود، اما معلوم نیست که آنان کی‌ها اند.

اگرچه قبلاً جنگجویان مسلح بیشتر به نیروهای امنیتی و تاسیسات پاکستان حمله کرده اند، اما این حمله به قاضی ارشدی مانند قاضی مروت غیرعادی است، زیرا قضات در این سطح اغلب با تدابیر شدید امنیتی سفر می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG