لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح در ننگرهار به شمول یک خبرنگار، چهار نفر را کشتند 


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

افراد مسلح در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار، به شمول سید معروف سادات، خبرنگار محلی، دو غیر نظامی و دو جنگجوی گروه طالبان را کشتند.

محمد حنیف، یک مقام فرهنگی گروه طالبان گفت که این افراد مسلح دو غیر نظامی دیگر را زخمی کرده اند.

تا حال هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته، اما گروه خراسان-داعش در گذشته مسوولیت چندین حمله در جلال‌آباد را ادعا کرده است.

در واکنش به کشته شدن آقای سادات، انجمن ژورنالستان آزاد و کمیتهٔ دفاع از خبرنگاران در یک اعلامیه مشترک حمله بر این خبرنگار را ناجوان مردانه توصیف کرده و آنرا تقبیح کرده اند.

آقای سادات از ۲۰ سال به اینسو در کنار کار منحیث خبرنگار مسلکی با صبح بخیر افغانستان و شماری از رادیو‌های محلی و آژانس‌های بین المللی، برای مدتی مسوول مطبوعاتی ریاست احیا و انکشاف دهات نیز بود.

پیش از این،‌ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با ابراز نگرانی از وضع محدودیت‌ها علیه فعالیت رسانه‌ها و اعمال خشونت‌ها در برابر خبرنگاران افغان گفته بود که با تسلط طالبان بر افغانستان، تهدید‌ها علیه ژورنالیست‌ها افزایش یافته است.

این فدراسیون گفت که در بیشتر از یک ماه گذشته، فعالیت دست‌کم ۱۵۳ نهاد رسانه‌ای متوقف و در حال حاضر فعالیت کار رسانه‌ای برای زنان در این کشور محدود شده و تهدید‌ها علیه خبرنگاران افغان با گذشت هر روز افزایش میابد.

XS
SM
MD
LG