لینک های دسترسی

Breaking News

دریافت اجساد پنج نفر در ننگرهار و کشته‌شدن سه کودک در کنر


مقام‌های محلی ولایت ننگرهار از دریافت اجساد پنج نفر در این ولایت خبر داده و می‌گویند که این افراد با ضرب گلوله کشته شده اند.

مولوی عطاالرحمان فاتح، سرپرست ریاست صحت عامۀ ننگرهار روز جمعه ۲۴ سپتمبر (دوم میزان) به صدای امریکا گفت که این افراد توسط مردان مسلح ناشناس کشته شده اند.

آقای فاتح افزود که اجساد این افراد از شهر جلال‌آباد و دو ولسوالی ننگرهار به شفاخانۀ دولتی این ولایت منتقل شده و بررسی‌ها در این باره جریان دارد.

مسوولان محلی ولایت ننگرهار تا کنون در مورد هویت این افراد چیزی نگفته اند و نیز تا حالا انگیزۀ قتل این افراد مشخص نشده است.

برخی از شاهدان عینی گفته اند که اجساد سه تن از این افراد صبح امروز از منطقه "فارم هده" از مربوطات شهر جلال‌آباد دریافت شده که دستان آنان بسته بوده است.

تا کنون مسوولیت گلوله‌باری بر این افراد را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

در یک خبر دیگر، مقام‌های صحی و باشندگان محل در کنر از جان باختن سه کودک در اثر انفجار یک "سرگلوله مرمی" خبر داده اند.

مقام‌های صحی کنر گفته اند که از محل این رویداد، سه مجروح که تمامی آنان کودکان اند به شفاخانه منتقل شده و در حال حاضر، آنان تحت تداوی قرار دارند.

مقام‌های صحی ولایت ننگرهار در حالی از دریافت جسد‌های پنج نفر در این ولایت خبر داده اند که در روزهای اخیر شهر جلال‌آباد و برخی از ولسوالی‌های آن شاهد حملات مسلحانه و رویدادهای انفجاری بود.

دو روز پیش، در یک حملۀ مسلحانه و انفجارات پیهم در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار که گفته شد هدف آن طالبان بوده است، کم از کم دو جنگجوی طالبان و دو غیرنظامی کشته شدند.

مردان مسلح روز چهارشنبه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) بر یک موتر حامل طالبان در نزدیکی یک تانک تیل در شهر جلال‌آباد گلوله‌باری کردند که در این رویداد دو جنگجوی طالب و یک غیر نظامی کشته شد.

عزت‌الله، یکی از شاهدان، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که مهاجمان مسلح از یک ریکشا بیرون شدند و به گلوله‌باری پرداختند. او گفت که در این رویداد دو طالب و یک کارمند این تانک تیل کشته شدند.

خبرگزاری اسوشتیدپرس گزارش داده بود که طالبان این حملۀ مسلحانه را تایید کرده اند، اما گفته اند که قربانیان این رویداد همه غیرنظامیان بودند.

گروه داعش مسوولیت انفجارهای اخیر در شهر جلال‌آباد را به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG