لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در ننگرهار؛ 'به طالبان و غیرنظامیان تلفات وارد شده است'


مقام‌های محلی ننگرهار و باشندگان این ولایت از وقوع یک انفجار در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت خبر داده و می‌گویند که این انفجار تلفاتی در پی داشت.

شاهدان عینی گفته اند که این انفجار در اثر ماین تعبیۀ شده در گلدان جاده در مربوطات ناحیۀ اول شهر جلال‌آباد زمانی به وقوع پیوست که کاروان جنگجویان طالبان در حال عبور از این ساحه بودند.

برخی رسانه‌های محلی افغانستان روز شنبه ۲۵ سپتمبر (سوم میزان) گزارش داده اند که در این انفجار، دو جنگجوی طالبان کشته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌ها در میان مجروحین این انفجار، سه جنگجوی طالبان، سه غیرنظامی و یک کارمند شاروالی شهر جلال‌آباد شامل است.

مقام‌های صحی ولایت ننگرهار انتقال چندین زخمی از محل رویداد به شفاخانۀ دولتی این ولایت را تایید کرده، اما در مورد هویت و شمار دقیق آن چیزی نگفته اند.

این در حالی است که روز گذشته مقام‌های محلی ولایت ننگرهار از دریافت اجساد پنج نفر در این ولایت خبر داده و گفتند که این افراد با ضرب گلوله کشته شده اند.

مولوی عطاالرحمان فاتح، سرپرست ریاست صحت عامۀ ننگرهار به صدای امریکا گفت که این افراد توسط مردان مسلح ناشناس کشته شده اند. آقای فاتح افزود که اجساد این افراد از شهر جلال‌آباد و دو ولسوالی ننگرهار به شفاخانۀ دولتی این ولایت منتقل شده و بررسی‌ها در این باره جریان دارد.

این در حالی است که در روزهای اخیر شهر جلال‌آباد و برخی از ولسوالی‌های ننگرهار شاهد حملات مسلحانه و رویدادهای انفجاری بود. در این انفجارها که هدف آن عمدتاً کاروان‌ جنگجویان طالبان در این ولایت بوده، شماری از افراد این گروه و غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند.

مسوولیت بسیاری این انفجارها را گروه داعش به عهده گرفته است.

XS
SM
MD
LG