لینک های دسترسی

Breaking News

یک فرمانده 'کلیدی' شبکه حقانی در لوگر کشته شد - وزارت دفاع


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید در اثر یک حمله هوایی در ولایت لوگر، یک "فرمانده کلیدی" شبکه حقانی کشته شده است.

وزارت دفاع ملی گفته است که این فرماندۀ شبکه حقانی قاری برهان نام داشت و دیروز جمعه در روستای زرغون از مربوطات ولسوالی محمدآغه همراه با شماری از "ترورست‌های عرب و پاکستانی" کشته شده است.

این وزارت دیروز جمعه ۲۵ اکتوبر (۳ عقرب) گفت که شبکۀ تحت رهبری قاری برهان مسوول انجام بیشترين حملات تروریستی بزرگ و‌ مرگبار در شهر کابل بوده است.

وزارت دفاع گفته است که حمله انتحاری در چهارهی‌ صدارت در سال ۱۳۹۶ خورشیدی که در آن ۱۰۳ نفر کشته و ۲۳۵ نفر دیگر زخمی شدند؛ حمله ‌بر یک بلند منزل در چهاراهی عبدالحق‌ در سال ۱۳۹۰ خورشیدی؛ حمله موتر بابری بمب‌گذاری شده در شاه‌شهید کابل در سال ۱۳۹۴ خورشیدی که ۴۰۰ زخمی برجا گذاشت و حمله بر شهرک البرز، همه از سوی قاری برهان طراحی و انجام شده بود.

وزارت دفاع افغانستان همچنان افزوده است که این فرمانده شبکه حقانی ده‌ها حمله‌های بزرگ و مرگبار تروریستی را در افغانستان طرح ریزی کرده بود که در نتیجۀ آنان صده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

این وزارت گفته است که قاری برهان، مسوول کمیسیون نظامی طالبان در لوگر بود و در انتقال افراد انتحاری با شبکه‌ حقانی در غزنی و لوگر همکاری نزدیک داشت.

XS
SM
MD
LG