لینک های دسترسی

Breaking News

بحران اوکراین؛ معاون رییس جمهور امریکا به پولند و رومانیا می‌رود


کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده به پولند و رومانیا سفر می‌کند تا در مورد گام‌های بعدی برای پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین با مقامات این دو کشور صحبت کند و از حمایت واشنگتن به آنان اطمینان دهد.

پولند و رومانیا به گونهٔ فزاینده نگران تهاجم روسیه در منطقه اند، زیرا این دوکشور شرقی‌ترین اعضای ناتو استند و با اوکراین مرز مشترک دارند.

مقامات در واشنگتن گفته اند که خانم هریس روی چگونگی عملی شدن تحریم‌های وضع شده بر روسیه توسط کشورهای عضو ناتو تمرکز خواهد کرد.

یکی از مقامات که نخواست نامش گرفته شود، گفت: "بسیاری از بحث‌های ما در این دو پایتخت بر سر ایجاد گام‌های بعدی و نحوه حرکت به پیش خواهد بود."

به گفتهٔ این مقامات، معاون رییس جمهور امریکا با پناهندگان اوکراینی دیدار کرده و نیز در مورد ادامهٔ کمک‌های بشردوستانه و امنیتی به اوکراین و منطقه گفتگو خواهد کرد.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که تا اکنون مهاجرت بیش از دو میلیون اوکراینی را ثبت کرده است و بیشتر این مهاجرین به مصوونیت و معاونت نیاز دارند.

ادارهٔ مهاجرت ملل متحد گفته است که از هر ۱۰ نفری که اوکراین را ترک کرده اند شش نفر به پولند پناه برده اند و این کشور تا اکنون میزبان بیش از یک میلیون اوکراینی بوده است.

خانم هریس در این سفر تلاش خواهد کرد تا روی متحد ساختن بیشتر متحدین ناتو و ادامهٔ کارزار منزوی کردن مسکو در سطح بین المللی کار کند. این در حالی است که ایالات متحده تلاش می‌کند از رویارویی مستقیم با روسیه جلوگیری کند.

یکی از مقامات امریکایی گفت که خانم هریس از این سفر برای تکرار این پیام استفاده خواهد کرد که "پوتین اشتباهی مرتکب شده است که منجر به شکست قاطع استراتیژیک روسیه خواهد شد."

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری عملیات نظامی بر اوکراین را اعلام کرد و به سایر کشور‌ها هشدار داد که هرگونه مداخله با عملکرد روسیه موجب "پیامد‌هایی خواهد شد که آنها هرگز ندیده اند".

کرملین اقدامات خود را به عنوان یک "عملیات ویژه" برای خلع سلاح اوکراین و برکناری رهبرانی که او آنان را "نیونازی" نامید، توصیف کرده است.

XS
SM
MD
LG