لینک های دسترسی

Breaking News

جینا هسپل به حیث رئیس جدید CIA حلف وفاداری یاد کرد


جینا هسپل، کارمند سابق ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا یا سی.آی.ای، به روز دوشنبه حلف وفادریش را به حیث رئیس جدید سی.آی.ای بجا کرد.

جینا هسپل که ٦١ سال عمر و بیش از ٣٠ سال تجربۀ کار در ادارۀ سی.آی.ای را دارد، نخستین زن است که به ریاست این اداره گماشته شد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، که نیز در مراسم تحلیف رئیس جدید سی.آی.ای حضور داشت، خانم هسپل را یک شخص "جدی و قوی" توصیف کرد و گفت "مردان و زنان این اداره لیاقت یک رهبری استثنایی را دارند و این چیزیست که آنان آن را بدست میاورند".

خانم هسپل در طول سه دهه کارش در ادارۀ سی.آی.ای، در موقف های مختلف کار کرده است، اما بیشتر کارهایش مخفی بود.

از جانب دیگر، دخالت او در تحقیقات مظنونین دهشت افگن که در آن از شکنجه کار گرفته میشد، مانع پیشرفت مسلکی خانم هسپل در حکومت قبلی ایالات متحده شده است.

جینا هسپل، نخستین زن است که ریاست سی آی ای را بر عهده میگیرد
جینا هسپل، نخستین زن است که ریاست سی آی ای را بر عهده میگیرد

باوجود آنکه جینا هسپل توانست که با کسب ٥۴ رای موافق و ۴٥ رای مخالف، تائیدی مجلس سنای کانگرس را بدست بیاورد، اما در ابتدا واضح نبود که آیا این مجلس نامزدی او را تائید خواهد کرد یا خیر؟ زیرا برای تعداد از سناتوران امریکایی به شمول جمهوریخواهان، دستور خانم هسپل مبنی بر از بین بردن ویدیوهای ثبت شده از جریان تحقیقات مظنونین، مورد سؤال بود.

جینا هسپل در جریان ارایۀ پلان هایش و پاسخ به سؤالات سناتوران امریکایی، از ابراز نظر در مورد اینکه آیا استفاده از تاکتیک های شدید تحقیقاتی غیر اخلاقی است یا خیر؟ به کرات جلوگیری کرد.

خانم هسپل بعداً با ارسال یک نامه به مارک وارنر، یکی از اعضای ارشد دموکرات در کمیتۀ امور استخباراتی مجلس سنا، نوشته بود که سی.آی.ای نباید از شیوه های سو استفاده آمیز در تحقیقات کار میگرفت.

جینا هسپل به حیث رئیس جدید CIA حلف وفاداری یاد کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:13 0:00

XS
SM
MD
LG