لینک های دسترسی

Breaking News

خبرنگاران افغان: بی تفاوتی حکومت عامل رویدادهای خونین است


کشورهای جهان امروز 'سوم ماۀ می' در حالی از روز جهانی آزادی مطبوعات بزرگداشت به عمل میاورند که خبرنگاران افغان از وخیم تر شدن کار رسانه ای در افغانستان شاکی اند.

به گفتۀ خبرنگاران افغان، در جریان چهار سال گذشته نه تنها وضعیت امنیتی آنان بهبود نیافته، بلکه در بسیاری از موارد حقایق از سوی نهادهای دولتی نیز به دسترس شان قرار نگرفته است.

در یک گردهمایی که امروز از سوی تعداد از خبرنگاران در ولایت هرات تدویر یافته بود، خواهان الزامی شدن حق بیمه خبرنگاران و کارمندان رسانه ها در افغانستان شدند.

به گفتۀ این خبرنگاران، بی تفاوتی حکومت وحدت ملی به وضعیت کار رسانه ای در کشور، باعث بروز رویدادهای خونین بر آنان شده است.

این گروۀ از خبرنگاران همچنان از نهادهای امنیتی افغان و جامعه جهانی خواستند تا برای تداوم دموکراسی هر چه زودتر برنامۀ امنیتی را برای حمایت از خبرنگاران و فعالان رسانه ای روی دست گیرند.

این در حالیست که مقام های محلی هرات از روی دست گرفتن برنامه ای خاص برای تامین امنیت جان خبرنگاران در این ولایت سخن میزنند.

محی الدین نوری، معاون والی هرات، می گوید که پس از این هر آن مسؤل دولتی و امنیتی این ولایت که از ارایه اطلاعات به رسانه ها خودداری کند، مجازات خواهد شد.

نگرانی خبرنگاران از وضعیت امنیتی در حالی مطرح می شود که روز دوشنبه در جریان دو حملۀ تروریستی در کابل و خوست، حداقل ١٠ خبرنگار افغان کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگاران افغان: بی تفاوتی حکومت عامل رویدادهای خونین است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

XS
SM
MD
LG