لینک های دسترسی

Breaking News

شورای صلح از حضور ملا برادر در مذاکرات صلح استقبال کرد


دفتر سیاسی طالبان در قطر
دفتر سیاسی طالبان در قطر

یک روز پس از تعیین ملا عبدالغنی برادر به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که این اقدام به پیشبرد بهتر گفتگوهای صلح کمک خواهد کرد.

عطا الرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح افغانستان، امروز جمعه (۵ دلو) به صدای امریکا گفت که با این اقدام، صلاحیت‌های دفتر طالبان در قطر را برای تصمیم گیری‌های مهم بیشتر خواهد شد.

آقای سلیم می‌گوید که "بی‌صلاحیتی" دفتر قطر در گذشته، یکی از عوامل تاخیر در تصمیم‌گیری‌ها و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات با طالبان بوده است.

او گفت: "در گذشته هر بار که با هیات طالبان در قطر گفتگو می‌کردیم، ابراز بی صلاحیتی می‌کردند و می‌گفتند که باید از شورای کویته هدایت و مشوره بگیرند. اما با گماشته شدن ملا برادر صلاحیت‎های دفتر سیاسی طالبان در قطر بیشتر خواهد شد، چون او معاون سوم ملاهبت الله است".

گروه طالبان، روز گذشته اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر، از اعضای ارشد این گروه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود در قطر تعیین کرده اند.

در اعلامیه‌ای که گروه طالبان در اختیار رسانه‌ها قرار داده، آمده است که این تصمیم به هدف "تقویت و پیشبرد بهتر" مذاکرات با جانب امریکا اتخاذ شده است.

XS
SM
MD
LG