لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات هیلری کلنتن در بارهء افغانستان


هیلری کلنتن گفته است که استرایژی باراک اوباما در افغانستان حمایت می کند
هیلری کلنتن گفته است که استرایژی باراک اوباما در افغانستان حمایت می کند

هیلری داین رادهم کلنتن

هیلری کلنتن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا که در گذشته به صفت وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا وظیفه اجرا کرده است، به تاریخ ۲۶ اکتوبر ۱۹۴۷ تولد شده است.

خانم کلنتن از ادامۀ حضور شماری از نظامیان امریکایی در افغانستان حمایت می کند. او ماه اکتوبر به تلویزیون سی ان ان گفت "ما برای کمک به آن کشور (افغانستان) با جان و مال سرمایه گذاری کرده ایم و پذیرفته نمی توانیم که بار دیگر آن کشور زیر سلطۀ طالبان یا داعش قرار گیرد و ما و تمام جهان را تهدید کند."

این نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده پیش از این نیز گفته بود که "روشن است که اگر رئیس جمهور شوم، توجه خود را از افغانستان منحرف نخواهم ساخت...برای جنگیدن باید زره بر تن داشت. بوش مردم را بدون زره به جنگ فرستاد."

به تاریخ ۱۲ جولای ۲۰۱۴، خانم کلنتن در نهاد شورای روابط خارجی ایالات متحده گفت که با درنظرداشت شرایط موجود، طرفدار ادامۀ حضور قوای امریکایی در افغانستان است.

خانم کلنتن با اشاره به انتخابات افغانستان گفت "به باور من اگر یکی از آن دو (عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی) به صفت رئیس جمهور افغانستان انتخاب شود...و طرح سنجیده شده را برای آنچه نیاز است پیشکش کنند – زیرا نه تنها ایالات متحده به ادامۀ حمایت توافق کرده است بلکه ناتو نیز موافق به ادامۀ حضور است – فکر کنم که طرح آنان به گونۀ بسیار جدی غور خواهد شد."

با اینحال، هیلری کلنتن تاکید کرد که افغانستان باید خود در راستای تامین امنیت گام بردارد. او گفت "مایلیم شما را کمک کنیم، حاضر به دادن قربانی هایی استیم که ضروری پنداشته می شود، اما شما خود باید گام بردارید. نیروهای امنیتی افغان به خوبی آموزش دیده و بهتر از هر وقت دیگر اند."

خانم کلنتن به تاریخ ۱۰ اگست ۲۰۱۴ در وبسایت رسمی برای مبارزات ریاست جمهوری خود نگاشت که برای شکست دادن تروریزم و اندیشۀ که سبب راندن آن می شود، شرکای ایالات متحده را تقویت خواهد کرد. او گفت که تعهد امریکا به استقرار دموکراسی و تامین امنیت در افغانستان پابرجاست.

XS
SM
MD
LG