لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات تد کروز در بارهء افغانستان


تد کروز گفته است که باقی ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان بستگی به ماموریت آنها دارد
تد کروز گفته است که باقی ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان بستگی به ماموریت آنها دارد

رافایل ادوارد "تد" کروز

تد کروز نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا و سناتور ایالت تکزاس در مجلس سنای ایالات متحده به تاریخ ۲۲ دسامبر ۱۹۷۰ تولد شده است.

آقای کروز به تاریخ ۱۸ اکتوبر ۲۰۱۵ در صحبت با خبرگزاری ان بی سی گفت که تصمیم حفظ قوا در افغانستان باید وابسته به وضعیت و ماموریت باشد. او گفت "ما در جهان بسیار خطرناک زندگی می کنیم و غمگینانه اینکه ناکامی های سیاست خارجی اوباما و کلنتن این خطر را بزرگتر ساخته است."

در پاسخ به این پرسش که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، آیا حضور قوای امریکایی را در افغانستان ادامه خواهید داد؟ آقای کروز گفت که این کار بستگی به ماموریت دارد.

کروز گفت "فکر نکنم که ما سرگرم ملت سازی [در افغانستان] شویم. باور ندارم که برای مبدل ساختن کشورهای خارجی به مدینۀ فاضلۀ دموکراتیک تلاش کنیم، یا تلاش کنیم که عراق را به سویس مبدل سازیم. اما فکر می کنم که وظیفۀ قوای نظامی ما است تا از این کشور دفاع کند، جهادی هایی از بین ببرند که ما را به قتل می رسانند. در مورد افغانستان نیاز است که قضاوت بر مبنای شرایط نظامی وقت باشد."

تد کروز در سپتمبر ۲۰۱۵ با ارسال نامۀ به اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده در مورد سوء استفادۀ جنسی از کودکان در صفوف نیروهای امنیتی افغان، خواستار جلوگیری از این عمل شده بود.

آقای کروز نگاشته بود "همانگونه که از سربازان امریکایی انتظار می رود که برای امنیت افغانستان برزمند، ایالات متحده حق دارد که تقاضای اقدام در برابر چنین عملی را بکند و اگر حکومت افغانستان به برداشتن گام های ضروری بی میل باشد، پس ایالات متحده باید خود دست به کار شود یا مایل به خروج سربازان خود از چنین وضعیت رقت انگیز باشد."

در نامۀ آقای کروز همچنان نگاشته شده بود "ایالات متحده نمی تواند در افغانستان در حاشیه بنشیند و اجازه بدهد که عمل تاسف آور بچه بازی ادامه یابد. سکوت در برابر چنین عملی امریکا را شریک بدترین شکل نقض حقوق بشری کرده و بی احترامی به قربانی های بی شایبۀ است که مردان و زنان ما به مردم افغانستان داده اند."

XS
SM
MD
LG