لینک های دسترسی

Breaking News

چگونه چربی شکم را می‌توان از بین برد؟


دانشمندان با انجام پژوهش جدیدی، روش‌های از بین بردن چربی قسمت‌های مختلف بدن را ارزیابی کرده اند.

دانشمندان توسط ماشین‌های (MRI) میزان چربی بدن ۲۷۸ اشتراک کنندۀ چاق را، پیش از آغاز و در جریان ۱۸ ماه پژوهش بررسی کردند. در جریان این مدت به این افراد غذاهای حاوی قند کم یا مدیترانه‌ای داده می‌شد.

غذاهای مدیترانه‌ای که بیشتر در ایتالیا، اسپانیا و یونان مروج است، سرشار از روغن زیتون، حبوبات، میوه جات، مغزیات، سبزیجات و گوشت ماهی است.

پژوهشگران پی بردند که غذاهای مدیترانه‌ای حاوی قند کم، تاثیر بسیار مثبت بر کاهش چربی در اطراف جگر، قلب و پانقراس دارد. افزودن تمرین فزیکی و فعالیت بدنی به گفتۀ پژوهشگران، منجر به کاهش بیشتر چربی در اعضای درون بطن و در نهایت کاهش چربی اطراف شکم می‌شود.

یافته‌های دیگر این پژوهش، ضمن تایید نتایج سایر تحقیقات، هشدار داده است که چربی اطراف جگر و پانقراس برخلاف تصور برخی‌ها، بسیار خطرناک بوده و منجر به ابتلا به بیماری‌های قلب و رگ‌ها و شکر می‌شود.

موجودیت تیزاب‌های شحمی موجود در گوشت ماهی، مغزیات، روغن زیتون، حبوبات و سبزیجات از دیگر مزایای رژیم غذایی مدیترانه‌ای، در این پژوهش خوانده شده است.

پژوهشگران تاکید کرده اند که قطع کامل قند و چربی از رژیم غذایی برای کاهش چربی بدن، به ویژه شکم، روش درست نیست بلکه باید قند و چربی مفید که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای توازن آن حفظ شده است، در رژیم غذایی روزمره گنجانیده شود.

پیش از این پژوهش دیگری ثابت کرده بود که رژیم غذایی مدیترانه‌ای سلامت بهتر دماغ را تضمین کرده و افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می‌کنند، به ویژه سالمندان،با خطر کمتر ابتلا به اختلالات شناختی چون الزایمر و زوال عقلی روبرو می‌باشند.

همچنان یک پژوهش دیگر یافته است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای، حملات قلبی، سکته ها و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب را ۳۰ در صد کاهش می‌دهد.

XS
SM
MD
LG