لینک های دسترسی

Breaking News

مدافعان حقوق بشر: ایالات متحده نمی‌تواند شمار وعده شده مهاجران را بپذیرد


باوجود که اداره جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده پذیرش سالانهٔ مهاجران به امریکا را در سال جاری در مقایسه با اداره دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا چهار برابر افزایش داده است، اما مدافعان حقوق بشری می‌گویند اگر مقامات "سریع عمل نکنند"، آنان نخواهند توانست تا ماه اکتوبر شمار وعده شده مهاجران را بپذیرند.

کرش اومیرا ویگناراجا، رییس اداره مهاجرت و امور پناهندگان لوتران می‌گوید: "باوجودیکه اداره بایدن پذیرش سالانهٔ پناهجویان را افزایش داده و محدودیت‌های واجد شرایط شدن را رفع کرده است، اما تااین هفته ایالات متحده فقط ۳۶۰۰ مهاجر را در جریان سال روان مالی اقامت داده است."

آقای ویگناراجا به صدای امریکا گفت که دولت "بدون شک در حال پیشرفت است" اما هنوز راه طولانی برای بازسازی برنامه مهاجرت ایالات متحده در پیش است.

این در حالی است که آقای بایدن نیز قبلاً گفته بود که ممکن نتوانند امسال ۶۲۵۰۰ مهاجر را بپذیرد: "ما در حال تلاش برای جبران خسارت چهار سال گذشته استیم. مدتی طولانی را در برخواهد گرفت، اما کار در حال انجام است."

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده نیز از این اقدام بایدن استقبال کرده و گفته بود: "این در دی ان ای ما به عنوان یک ملت نهفته است که درهای خود را به روی پناهجویان بگشاییم و این برای منافع ملی ما مهم است که با افراد متقاضی این برنامه‌ها رفتار منصفانه، با وقار و محترمانه داشته باشیم. "

گروه های مدافع حقوق می گویند که طی ۳۰ سال گذشته ، ایالات متحده سالانه به طور اوسط حدود ۹۵ هزار مهاجر را اقامت داده است.

پیش از این دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا حد اکثر پذیرش سالانهٔ مهاجران را ۱۵ هزار تعیین کرده بود.

آقای ویگناراجا گفت: "در ادارهٔ قبلی، ما سال به سال شاهد سطح بی پیشینه پایین پذیرش بودیم. در نتیجه آن، بیش از ۱۰۰ دفتر اسکان مجدد محلی مجبور شدند خدمات خود را به حالت تعلیق درآورند یا به گونهٔ کامل مسدود شوند. سیستمی که ساخت آن ۴۰ سال را در بر گرفت فقط در مدت چهار سال از بین رفت. "

یک مقام ادارهٔ بایدن در بیانیه‌ای گفته است که ایالات متحده در حال همکاری با شرکای فدرال، ایالتی و محلی برای اجرای دستورات اجرایی رییس جمهور و بازگرداندن برنامه پذیرش مهاجران و اسکان مجدد می‌باشد.

آقای بایدن گفته است که در سال مالی آینده تعداد پذیرش سالانهٔ مهاجران را به ۱۲۵ هزار افزایش می‌دهد.

طبق معلومات منابع آشنا با این موضوع، در حال حاضر حدود ۲۸۰۰ نفر "آماده عزیمت" به ایالات متحده بوده و بیش از ۷۸ هزار نفر در مراحل مختلف روند مهاجرت به ایالات متحده قرار دارند.

XS
SM
MD
LG