لینک های دسترسی

Breaking News

برخی از مقام‎­‌های پیشین افغان به قاچاق انسان متهم اند – وزیر عدلیه


وزیر عدلیه افغانستان می­‌گوید که شماری از مقام‌­های پیشین حکومت این کشور به قاچاق انسان متهم اند.

فضل احمد معنوی که یافته‌­های وزارت عدلیه را در مورد قاچاق انسان ارایه می­‌کرد، به به خبرنگاران گفت که یک مقام ارشد پیشین وزارت داخله، یک مقام پیشین ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، آمر مبارزه علیه قاچاق انسان ولایت نیمروز و دو عضو این آمریت متهم به قاچاق انسان و قاچاق مهاجران اند.

آقای معنوی روز سه شنبه چهارم می (۱۴ ثور) همچنان گفت که دوسیه‌های این افراد تحت بررسی نهادهای عدلی و قضایی قرار دارد. او از ارایه جزییات بیشتر در مورد هویت این مقام‌ها خودداری کرد.

در حال حاضر ۲۳۵ قضیه قاچاق انسان، قاچاق مهاجران و بچه‌­بازی تحت بررسی محاکم ابتدایی، استیناف و ستره محکمۀ افغانستان قرار دارد.

وزیر عدلیه گفت: "این قضایا شامل ۱۵۸ قضیه قاچاق انسان،‌ ۵۶ قضیه قاچاق مهاجران و ۲۱ قضیه بچه­‌بازی می‌­باشد."

آقای معنوی تایید کرد که سو استفاده جنسی از کودکان از پیامدهای جدی قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در این کشور به شمار می‌رود.

بربنیاد گزارش وزارت عدلیه افغانستان در سال ۱۳۹۹ خورشیدی، نهادهای امنیتی، ۳۴ شبکۀ قاچاق انسان را شناسایی و ۷۰ تن را بازداشت کرده اند.

این مقام حکومت افغانستان گفت که در سال ۱۳۹۹ خورشیدی، نزدیک به ۶۰۰ کودک قربانی قاچاق، مورد حمایت­‌های صحی،‌ روانی، آموزشی و اجتماعی قرار گرفته و به خانواده‌­های شان سپرده شده اند.

آقای معنوی اضافه کرد که در جریان سال گذشته، ۷۵ تن از مهاجران که به طور غیرقانونی وارد ایران شده بودند، جان باختند و ۴۶ تن دیگر زخمی شدند.

اما وزیر عدلیه تاکید کرد که برنامه­‌های آگاهی دهی برای جلوگیری از قاچاق انسان به گونه گسترده در سراسر کشور برگزار شده و در سال گذشته به دلیل شیوع کووید۱۹ و مسدود شدن مرزها، میزان قاچاق حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG