لینک های دسترسی

Breaking News

صدها سرباز دیگر به قوای کماندوی افغان اضافه می‌شود


مأموریت حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید، قوای افغان با افزایش حملات مخالفان مسلح بر اهداف غیرنظامی، شمار و توانایی‌های خود شان را تقویت می‌کنند و در بهار آینده ۱۵۰۰ تن شامل کماندوهای افغان خواهند شد.

به گفتۀ حمایت قاطع، این سومین دورۀ آموزشی کماندوهای افغان است که آغاز می‌گردد.

نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که سال گذشته ۲۵۰۰ تن دورۀ آموزشی کورس‌های کماندو را سپری کرده بودند و در بهار پیشرو ۱۵۰۰ تن نیز شامل این دوره‌های آموزشی خواهند شد.

حمایت قاطع در خبرنامه‌ای از جنرال جان نیکلسن فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نقل می‌کند، این افراد شامل نیروهایی ویژۀ می‌شوند که به سرعت در داخل و خارج از این کشور به شهرت می‌رسند.

نیکلسن تأکید می‌کند "آنها (کماندوهای افغان) امروز ترساننده‌ترین و محترم‌ترین نیروها در افغانستان اند و آنها بهترین نیروهای عملیات ویژه در منطقه استند".

قرار است سربازانی اردو که به تازگی در صفوف کماندو می‌پیوندند، آموزش وسایط نقلیه "ضربتی کبرا" را فرا گیرند که توانایی‌های جدید را به نیروهای ویژه می‌افزاید و به باور حمایت قاطع "هرگز در تقابل با طالبان شکست نخواهند خورد".

حمایت قاطع می‌گوید که سربازان و وسایط جدید به نیروهایی خواهند پیوست که در طول زمستان در حالت تهاجمی بوده اند.

مقام‌های افغان نیروهای ویژه این کشور را در سرکوب دهشت‌افگنان موثر خوانده اند و در حال حاضر، بیشتر عملیات تهاجمی و مشکل را در افغانستان کماندوهای این کشور به پیش می‌برند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اخیراً گفته است که "دشمن به خاطر خشم کماندوها ترسیده اند".

پیش از این شمار کماندوهای افغان به ۱۷ هزار و ۸۳۰ تن می‌رسید که در دو لوا و ده کندک فعالیت داشتند؛ اما به گفتۀ جنرال بسم‌الله وزیری، فرمانده عمومی این نیروها، اکنون دو لوای ضربتی اردوی ملی نیز در تشکیلات کماندو افزوده شده است و تعداد شان نیز به دوبرابر افزایش می‌یابد.

XS
SM
MD
LG