لینک های دسترسی

Breaking News

صدها سرباز دیگر به قوای کماندوی افغان افزوده شد


کماندوهای افغان ۸۰ در صد عملیات نظامی را در سراسر افغانستان انجام می دهند
کماندوهای افغان ۸۰ در صد عملیات نظامی را در سراسر افغانستان انجام می دهند

مقام‌های افغان و امریکایی می‌گویند که قوای ویژه یا کماندوی افغانستان در سرکوب دهشت افگنان موثریت زیاد دارند.

کم از کم ۸۳۰ سرباز دیگر کماندو پس از اکمال دورۀ تعلیمات ویژه، به تاریخ ۲۵ اکتوبر سال روان به صفوف قوای مسلح افغانستان پیوست.

محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، به صدای امریکا گفت که با پیوستن این سربازان شمار قوای کماندوی افغان به ۱۷۸۳۰ نفر رسید.

آقای رادمنش گفت که بر اساس طرح امنیتی چهار سالۀ حکومت افغانستان، قرار است در کنار سایر قوا، نیروی کماندوی قوای مسلح افغانستان نیز دوبرابر شود.

سربازان جدید کماندو، به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در سه لوای کماندو تقسیمات شده و در هنگام ضرورت در سرتاسر افغانستان عملیات ضد دهشت افگنی را انجام خواهند داد.

آموزگاران افغان و امریکایی این سربازان را آموزش داده و پس از فراغت، تجهیزات خاص و پیشرفتۀ عملیاتی و استخباراتی که از سوی ایالات متحده فراهم شده است، در اختیار این سربازان قرار داده شد.

جنرال بسم الله وزیری، قوماندان قول اردوی کماندوی افغانستان، که به تازگی ایجاد شده است، افزایش شمار کماندو های افغان را "خبر خوش به افغان ها و خبر بد به دشمنان کشور" خواند.

در حال حاضر، اکثر عملیات تهاجمی را در افغانستان قوای کماندو انجام می‌دهد، هرچند شمار مجموعی قوای مسلح آن کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد. نظامیان افغان و امریکایی، قوای کماندوی افغان را در سطح منطقه بی مانند خوانده اند.

مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار گزارش داده است که کماندوی افغان تا اوایل ۲۰۱۷ میلادی، ۸۰ در صد عملیات تهاجمی را در نقاط مختلف افغانستان انجام داده و بر اساس این گزارش، استفاده بیش از حد قوای کماندو "مشکل عمده" در صفوف قوای مسلح افغانستان بوده است.

XS
SM
MD
LG