لینک های دسترسی

Breaking News

میلیون‌ها نفر در شاخ افریقا با گرسنگی مواجه اند


خشکسالی بی سابقه در منطقه شاخ افریقا ده‌ها میلیون نفر را در معرض سوی تغذیه و گرسنگی قرار داده است.

تهاجم روسیه بر اوکراین سبب افزایش نرخ مواد خوراکی در سطح جهان و ایجاد مشکلات جدی برای نهادهای امدادرسانی در رسانیدن کمک‌های بشری به آسیب دیدگان شده است.

در جریان یک سفر خبرنگاران که از سوی موسسه ورلد وژن ترییب شده بود، خبرنگار صدای امریکا شاهد تاثیرات ویرانگر از خشکسالی متداوم در سرحد شمالی کینیا بوده است. خبرنگاران گفته اند که مردم غذا برای خوردن ندارند و از همین رو یک نوع توت وحشی را می‌خورند که صحی نیست.

خبرنگاران گفتند که این توت وحشی (ایدونگ) باید برای سه روز پخته شود تا برای خوردن آماده شود و به بدن ضرر نرساند. مردم محل می‌گویند که خوردن ایدونگ سبب اسهالات می‌شود.

یک زن ۱۹ ساله که با دو کودک‌اش در نزدیکی این منطقه زندگی می‌کند گفته که حتا ایدونگ هم در حال تمام شدن است.

باشندگان این منطقه می‌گویند که خشکسالی همه مواشی آن‌ها را که به آن وابسته بودند، از بین برده است.

کینیا در ماه سپتمبر سال ۲۰۲۱ خشکسالی را به عنوان یک فاجعه ملی اعلام کرد و گفته می‌شود که نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی حاد قرار داشته و به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس آماری رسمی کینیا، بیشترین آسیب را زنان و کودکان دیده اند. مقامات می‌گویند که فراهم کردن مقدار اندک مواد خوراکی و پول نقد بسنده نیست.

تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین سبب افزایش قیم مواد خوراکی در سراسر جهان شده است و این امر فعالیت‌های کمک‌های امدادرسانی را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.

جان پاول اماکونی، نماینده موسسه بین المللی ورلد ویژن گفت که به دلیل کاهش کمک‌ها، توزیع بسته‌های مواد غذایی را در ساحات آسیب‌دیده به ۵۵ درصد کاهش داده اند.

مقامات گفته اند که بسیاری از مردم حتا توان پرداخت پول سفر را ندارند تا خود را به مراکز صحی برسانند.

XS
SM
MD
LG