لینک های دسترسی

Breaking News

طوفان 'بریل' سبب صدور هشدار و نگرانی باشندگان جزایر کارایب شده است


تصویر ماهواره‌ای طوفان بریل بر فراز جزایر کارایب
تصویر ماهواره‌ای طوفان بریل بر فراز جزایر کارایب

طوفانی موسوم به بریل در حال رسیدن به مناطق جنوب‌شرق کارایب است و مقامات حکومت در حالی به مردم در سنت لویس، گرینادا، سنت وینست و گرینادینز در حالی هشدار داد که بر اساس‌ پیش‌ بینی، شدت این طوفان حین رسیدن به این منطقه، به درجه چهار ارتقا خواهد یافت.

اکثر مناطق در این جزایر از روز یکشنبه ۳۰ جون (۱۰ سرطان) مسدود شده است و مقامات حکومت از مردم خواستند تا به محلات امن پناه ببرند.

مرکز ملی طوفان در شهر میامی ایالات متحده، هشدار داد که اوضاع به شکل جدی "برای این جزایر در حال انکشاف است" و به گفتهٔ این نهاد، طوفان بریل "شدیداً خطرناک با بادهای مهلک" تلقی می‌شود.

در اوایل روز یکشنبه، قدرت این طوفان که در مناطق جنوب شرق باربیدوس جریان داشت، تا درجه یک ارزیابی شده بود، اما قدرت آن اکنون افزایش یافته است. انتظار می‌رود که در اوایل روز دوشنبه، این طوفان از جنوب جزیره باربیدوس گذشته و به سمت جامیکا و سپس به سمت مکسیکو برود.

پیشگویی اوضاع جوی حاکی از آن است که این طوفان باعث باریدن بارا‌ن‌ های شدید در جزایر باربیدوس و حومه آن خواهد شد.

میا موتلی، صدراعظم باربیدوس، در یک خطابه در اواخر روز شنبه، گفت: "ما باید هوشیار باشیم و نباید جان کسی را در خطر قرار بدهیم".

از سوی دیگر، هزاران علاقمند ورزش کرکت که برای دیدن رقابت‌ها در مسابقات جام جهانی بیست اووره کرکت، به باربیدوس سفر کرده‌‌اند، اکثر آنان قادر به ترک این جزیره نشده و هنوز در آنجا به سر می‌برند.

موتلی با اشاره به این علاقمندان کرکت گفت که شماری از آنان "تجربه‌ای از طوفان ندارند" و حکومت پلان حفاظت آنان را روی دست دارد. او افزود که تمام تجارت ها تا شام یکشنبه، مسدود خواهد شد و هشدار داد که میدان هوایی نیز در نیمه شب یکشنبه، مسدود می‌شود.

ویلفرد ابراهم، وزیر امور داخله و معلومات باربیدوس، از مردم خواست که به یکدیگر کمک کنند، زیرا به گفته او، "برخی از افراد آسیب پذیرند."

مردم در این جزایر برای خرید تیل در صف های طویل ایستاده و با عجله برای رسیدن این طوفان آمادگی می‌گرفتند. برایان مکنولدی، محقق در دانشگاه میامی، می‌گوید آب‌های گرم باعث شدت گرفتن طوفان بیرل شده است، زیرا در این فصل سال اقیانوس اطلس به شدت گرم می‌باشد.

رهبران جزایر کارایب نه تنها برای طوفان بریل، بلکه برای سلسله‌ای از طوفان‌ها که به دنبال طوفان بریل در حال شکل گرفتن است و تا ۷۰ فیصد چانس مبدل شدن به طوفان های قوی را دارد، آمادگی می‌گیرند.

اداره ملی اقیانوس و اوضاع جوی ایالات متحده پیش بینی کرده است که در فصل طوفان ها در سال ۲۰۲۴ بین ۱۷ الی ۲۵ طوفان نامگذاری شده است که بالاتر از حد اوسط میباشد و پیش بینی اوضاع جوی حاکی از وقوع حداقل ۱۳ طوفان است که چهار آن شدید خواهد بود.

گروه

XS
SM
MD
LG