لینک های دسترسی

Breaking News

نتایج انتخابات پارلمانی کابل به زودی اعلان می‌شود


سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفته است که نتایج انتخابات ولسی جرگۀ ولایت کابل "به زودی" اعلان خواهد شد، اما تاریخی را برای آن مشخص نکرد.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت که به دلیل تفتیش و رسیدگی به شکایات موجود در انتخابات، اعلام نتایج انتخابات کابل به درازا کشید.

شکایات فراوان از "تقلبات و تخلفات گستردۀ انتخاباتی" سبب شد که یکبار کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان، آرای کابل را باطل اعلام کند، اما این تصمیم از سوی کمیسیون مستقل انتخابات پذیرفته نشد.

انتخابات ولسی جرگه به استثنای ولایت غزنی در ۳۳ ولایت افغانستان به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شد اما هنوز روشن نیست که پارلمان جدید افغانستان، چه زمانی به کار خود آغاز خواهد کرد.

این در حالیست که کمیسیون انتخابات افغانستان، آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات سال آینده را نیز آغاز کرده است.

ولی آقای ابراهیمی می‌گوید که کمیسیون مستقل انتخابات اصلاحات گسترده را در روند برگزاری انتخابات ایجاد ‌می کند تا کاستی‌هایی که در انتخابات ولسی جرگه موجود بود در انتخابات ۱۳۹۸ تکرار نشود.

بر اساس برنامۀ کمیسیون مستقل انتخابات قرار است انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات ولسی جرگۀ ولایت غزنی، همزمان به تاریخ ۲۹ سرطان ۱۳۹۸ برگزار شود.

آقای ابراهیمی در مصاحبه با صدای امریکا در مورد اعلان نتایج انتخابات ولسی جرگۀ ولایت کابل و نیز آمادگی‌ها برای انتخابات ۱۳۹۸ جزییاتی داده است که شرح آن را در اینجا شنیده می‌توانید.

شرح کامل مصاحبه با عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:17 0:00

XS
SM
MD
LG