لینک های دسترسی

Breaking News

فدراسیون بین المللی ژورنالیستان به طالبان: بگذارید رادیو صدای امریکا نشرات کند


فراسیون بین المللی ژورنالیستان امروز ششم دسمبر (۱۵ قوس) تصمیم طالبان مبنی بر توقف نشرات رادیویی صدای امریکا و رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی روی امواج داخلی را محکوم کرده و از مقامات این گروه خواست تا این تصمیم را فسخ کنند.

نشرات رادیویی صدای امریکا و رادیو آزادی از داخل افغانستان و روی امواج قبلی نشراتی متوسط و اف‌ام سر از روز پنجشنبه اول دسمبر (دهم قوس) بر اساس رهنمود وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان متوقف شد.

طالبان ادعا کرده اند که رادیو صدای امریکا و رادیو آزادی بر اساس قوانین رسانه‌ای افغانستان عمل نکرده اند.

اما حسیب الکوزی، رییس بخش افغانستان صدای امریکا این اتهامات را رد کرده و گفت که این خبرگزاری هیچ شکایتی در مورد محتوای خود دریافت نکرده است.

آقای الکوزی افزود: "اینها دلایل ساختگی برای قطع نشرات ما هستند. حقیقت این است که ما در گزارش‌‌دهی مسایلی که رسانه‌های محلی به دلیل هراس از انتقامجویی طالبان نمی‌توانستند تحت پوشش قرار دهند، موثر بودیم."

رادیو آشنا صدای امریکا با برنامه‌های متنوع، صدای مردم افغانستان را در مورد مسایلی که از سوی طالبان در رسانه‌های داخلی سانسور می‌شود، به گوش جهانیان می‌رساند.

فدراسیون بین المللی ژورنالیستان در یک اعلامیه‌ای گفته است: "منع نشرات اف‌ام صدای امریکا و رادیو‌ آزادی، تازه‌ترین حملهٔ طالبان بر آزادی مطبوعات و جامعهٔ خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای افغان است."

این فدارسیون از طالبان خواسته است تا به رسانه‌ها اجازه دهند بدون هرگونه آزار و اذیت و به گونهٔ مستقل فعالیت کنند.

ادامهٔ نشرات رادیویی صدای امریکا

یولاندا لوپز، سرپرست صدای امریکا گفت: "حذف صدای امریکا از امواج داخلی ما را خاموش نخواهد کرد. این تنها اهمیت خدمت ما به مخاطبان در داخل افغانستان را افزایش خواهد داد."

رادیو آشنا صدای امریکا که کم و بیش ۷.۳ میلیون شنونده در داخل افغانستان دارد، از سد مشکل پیش آمده گذشته و نشرات رادیویی خود را از این پس روی موج متوسط ۹۷۲ کیلوهرتز به شنوندگان افغان، از بیرون از افغانستان پیشکش می‌کند.

افزون بر این، نشرات رادیو آشنا به گونۀ منظم در ماهوارۀ صدای امریکا (کانال ۴۶۹ یاست) و شبکه‌های دیجیتلی این رسانه، به شمول وبسایت‌های دری و پشتو و صفحات فیسبوک آن، پخش می‌شود. همچنین، صدای امریکا فعالانه در تلاش است تا نشرات خود را از طرق مختلف دیگر به گوش شنوندگان خود در افغانستان و سرتاسر جهان برساند.

XS
SM
MD
LG