لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان به پاکستانی‌ها: اشتباه عید گذشته را تکرار نکنید


عمران خان، صدر اعظم پاکستان روز جمعه ۱۷ جولای ( ۲۷ سرطان) به مردم این کشور گفت که باید عید آینده را با "سادگی" جشن بگیرند تا سبب گسترش بیشتر کروناویروس نشوند.

بسیاری مردم در عید گذشته فاصلهٔ فزیکی را رعایت نکردند و به مساجد و بازارها شتافتند که این بی‌باکی سبب افزایش بی پیشنه‌ای موارد بیماری کووید۱۹ در سراسر پاکستان شد.

سازمان جهانی صحت پس از افزایش موارد کروناویروس بعد از عید فطر خواهان افزایش محدودیت ها در سراسر پاکستان شد.

عمران خان در صفحه تویترش نگاشته است: "عید اضحی باید به گونه ساده تجلیل شود تا چیزیکه در عید گذشته از سبب نادیده گرفتن معیارات اتفاق افتاد و شفاخانه های ما پر شد، تکرار نشود."

او همچنین در تویتر خود نوشته است که فرمان داده تا دستورات حکومتی به گونه "جدی تطبیق" شود.

مقامات هراس دارند که مردم برای خرید مواشی برای قربانی به بازار ها سرازیر خواهند شد.

این در حالی است که اکثر پاکستانی‌ها در ایام عید از شهرها جهت تجلیل عید به روستا هایشان نیز می‌روند.

آمار مبتلایان در پاکستان در روز های اخیر به گونه قابل ملاحظهٔ کاهش یافته است. کارشناسان صحی این کاهش را ناشی از کاهش آزمایشات کروناویروس پنداشته اند، اما عمران خان این کاهش را نتیجهٔ وضع محدودیت ها و انسداد مناطق بحران زده خوانده است.

کمیته صلیب سرخ و هلال احمر دیروز گفتند که هند، پاکستان و بنگله‌دیش به زودی به محراق کروناویروس مبدل خواهند شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح پنج شنبه ۱۷ جولای (۲۷ سرطان) این ویروس جان ۵۴۷۵ نفر را در پاکستان گرفته و حدود ۲۶۰ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۵۹۰ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG